ترس امریکا از سوخو-35؛ در صورت خرید مصر تحریم خواهد شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ترس امریکا از سوخو-35؛ در صورت خرید مصر تحریم خواهد شد
ترس امریکا از سوخو-35؛ در صورت خرید مصر تحریم خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا از مصر می خواهد که از خرید سوخو-35، جنگنده چندمنظوره تک خلبان روسی خودداری کند، در غیر آن این کشور تحریم خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال یحی الکیدوانی عضو مجلس نمایندگان مصر می گوید: فشارهای امریکا بر مصر بخصوص در رابطه با سیاست خارجی این کشور از آن جمله تهدیدهای اخیر امریکا بخاطر همکاری های فنی و نظامی با روسیه، هنجارهای دیپلماتیک را نقض می کند، مداخله امریکا در امور داخلی مصر غیر قابل قبول است.

تهدید امریکا علیه مصر نسبت خریداری طیارات روسی قابل قبول نمی باشد - اسپوتنیک افغانستان
تهدید امریکا علیه مصر نسبت خریداری طیارات روسی قابل قبول نمی باشد

پیش از، وال استریت ژورنال گزارش داده بود که پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریكا در نامه ای مشترک به مقامات مصر هشدار دادند در صورت دستیبایی این کشور به جنگنده های روسی سوخو-35، این کشور را تحریم خواهند کرد.

همچنان، وزارت خارجه امریکا به خبرنگار می گوید که در حال حاضر واشنگتن برای جلوگیری از خرید هواپیماهای روسی با مصر همکاری می کند.

این نماینده مجلس افزود: اگر امریکا مصر را به دلیل همکاری نظامی با روسیه تحریم کند، این مداخله امریکا در امور داخلی مصر قابل قبول نیست، مصر یک کشور مستقل است، نیاز دارد بخاطر منافع خود به طور مستقل همکاری نظامی – فنی با کشورهای مختلف تصمیم گیری کند.

الکیدوانی تأکید کرد که استراتژی مصر این است که منابع سلاح های مصر مختلف باشد، مصر در این زمینه با روسیه، چین، آلمان، فرانسه و ایالات متحده همکاری دارد.

این نماینده مجلس تاکید دارد: "مصر در برابر فشارهای آمریكا تسلیم نخواهد شد، سیاست خود را در برابر  زور گویی امریکا تغییر نخواهد داد و قصد ندارد از توسعه و تقویت همکاری ها با روسیه در همه زمینه ها بخصوص در بخش ارتش نمی خواهد امتناع ورزد، حالا ما در مورد تمرینات مشترک، اسلحه و تبادل اطلاعات صحبت می کنیم".

در اخیر این نماینده مجلس افزود که مصر یک کشور بزرگ است و مطابق به منافع خود عمل می کند و دیکتاتوری را از خارج نمی پذیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала