کمیسیون مستقل انتخابات بخشی از نتیجۀ کار دو هفته‌ای اش را اعلام کرد

© Photo / IECکمیسیون مستقل انتخابات بخشی از نتیجۀ کار دو هفته‌ای اش را اعلام کرد
کمیسیون مستقل انتخابات بخشی از نتیجۀ کار دو هفته‌ای اش را اعلام کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون مستقل انتخابات رای‌های نزدیک به 1200 محل رای‌دهی را که مورد بازشماری قرار داده بود، باطل اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، کمیسیون مستقل انتخابات در خبرنامه‌ای نگاشته است که معلومات بازشماری 1190 محل رای‌دهی به مرکز رسیده و رای‌های همۀ آن‌ها باطل شناخته شده‌است.

  هشدار کمیسیون: در صورت ادامه ممانعت ها باید حکومت مداخله کند - اسپوتنیک افغانستان
هشدار کمیسیون: در صورت ادامه ممانعت ها باید حکومت مداخله کند

براساس خبرنامه‌ی کمیسیون از 2423 مرکزی که تاکنون تفتیش شده، معلومات بازشماری 1198 محل رای دهی به مرکز کمیسیون رسیده که رای‌های تمام این محل‌ها نامعتبر شناخته شده است.

با این حال، اعتراض‌های هواداران نامزدان مخالف روند بازشماری رای‌ها پشت دفترهای ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات در شمال کشور هم‌چنان پا برجاست.

اما میرزا محمد حق‌پرست، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات هشدار داده است که اگر وضعیت همین گونه ادامه یابد، در آن صورت به هدف گشایش دفترهای خود از حکومت خواهان همکاری خواهد شد.

از سوی، حبیب الرحمان ننگ، رئیس دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویدکه در 23 ولایت دیگر که تفتیش و بازشماری آرا پایان یافته است به زودی نتایج آن‌ها داخل سیستم کمیسیون مستقل انتخابات خواهد شد.

از سویی هم، ذبیح سادات، یکی دیگر از سخنگویان کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که کمیسیون در تلاش است تا هر چه زودتر نتیجۀ ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان را اعلام کند.

اعلام نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری تاکنون دو بار به تاخیر افتاده است و از سوی دیگر، نامزدان ریاست جمهوری همواره هشدار داده اند که نتیجه‌ی ابتدایی را که به گفته‌ی آنان غیر شفاف است نخواهند پذیرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала