احتمال مرگ جولیان آسانژ در زندان

© AP Photo / Matt Dunhamاحتمال مرگ جولیان آسانژ در زندان
احتمال مرگ جولیان آسانژ در زندان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از پزشکان در مورد وضعیت صحی جولیان آسانژ، موسس ویکی‌لیکس ابراز نگرانی کردند و در صورت عدم رسیدگی، از احتمال مرگ او در زندان خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Guardian تیمی متشکل از 60 پزشک طی نامه‌ای سرگشاده اعلام کردند که وضعیت سلامتی «جولیان آسانژ»، بنیانگذار سایت افشاگر ویکیلیکس، چنان بد است که ممکن است در زندان بلمارش لندن جان خود را از دست بدهد. 

آنها در نامه‌ای به «پریتی پاتل»، وزیر امنیت انگلیس، خواستار انتقال آسانژ از زندان بلمارش به یک بیمارستان دانشگاهی شدند. این در حالی است که شماری از متخصصان سازمان ملل هشدار داده‌اند که آسانژ «همچنان در معرض اقدام‌های خودسرانه و سرکوب قرار دارد؛ اقدام‌هایی که می‌تواند به بهای از دست رفتن جانش تمام شود».

 آسانژ در زندان انگلیس شکنجه می شود  - اسپوتنیک افغانستان
آسانژ در زندان انگلیس شکنجه می شود

در نامه 16 صفحه‌ای این پزشکان آمده است: «این نامه سرگشاده را به‌عنوان پزشک، می‌نویسیم تا نگرانی شدید خود را درباره وضعیت سلامت روانی و جسمی جولیان آسانژ ابراز کنیم».

این پزشکان تاکید کردند که «نگران سلامت آسانژ هستند» که قرار است در ماه فبروری در جلسه استماع برای استردادش به ایالات متحده شرکت کند. 

در این نامه همچنین آمده است: «آسانژ نیازمند توجه تخصصی در زمینه جسمی و روانی است. هرگونه خدمات پزشکی به وی باید از جانب کارکنان مجهز و آموزش‌دیده یک بیمارستان دانشگاهی ارائه شود. با توجه به این‌که او از چنین خدماتی بی‌بهره است، نگران هستیم که براساس شواهد موجود آسانژ در زندان جان خود را از دست بدهد. وضعیت سلامتی وی نیازمند توجه جدی است و زمانی برای از دست دادن وجود ندارد».

پیشتر، شیپتون آسانژ، پدر جولیان آسانژ از وضع سلامت پسرش اظهار نگرانی کرده و گفته بود او پس از سال‌ها تحت پیگرد بودن حال خوبی ندارد.

بنیان‌گذار ویکی‌لیکس در ماه اپریل سال جاری میلادی و پس از آنکه سفارت اکوادور در لندن پناهندگی او را لغو کرد بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد. آسانژ در حال حاضر منتظر تصمیم‌گیری بر سر استردادش به امریکا می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала