عبدالله به سناتورهای امریکایی: تقلب در انتخابات برای مردم قابل قبول نیست

© Photo / Dr. Abdullah Abdullah FBعبدالله به سناتورهای امریکایی: تقلب در انتخابات برای مردم قابل قبول نیست
عبدالله به سناتورهای امریکایی: تقلب در انتخابات برای مردم قابل قبول نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس اجرایی دولت وحدت ملی در دیدار با هیات مجلس سنای امریکا در کابل اعلام کرد که تقلب در انتخابات دیگر پذیرفتنی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، ریاست اجراییه با نشر یک خبرنامه نوشته است که‌ داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در دیدار با هیاتی از مجلس سنای امریکا به ریاست سناتور جانی ارنست در کاخ سپیدار کابل گفت: تقلب و تخلف انتخاباتی دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

کرزی: افغانستان استقلال ندارد، اگر می‌د‌‌‌‌اشت نتیجه انتخابات اعلام می شد - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: افغانستان استقلال ندارد، اگر می‌د‌‌‌‌اشت نتیجه انتخابات اعلام می شد

رئیس اجراییه در این دیدار با ارایه تصویر روشنی از وضعیت در افغانستان صلح را از اولویت‌های مردم افغانستان خواند و از تلاش‌های ایالات متحده‌ی امریکا و متحدان افغانستان برای دست‌یافتن به صلح استقبال کرد. رئیس اجراییه تاکید نمود که تمام جریان‌ها در افغانستان آماده‌اند از صلح و تلاش‌ها برای صلح استقبال نمایند. رئیس اجراییه همچنان ابراز امیدواری نمود که اقدامات اخیر بتواند راه را برای مذاکره مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان هموار سازد.
دوکتور داکتر عبدالله عبدالله ابراز امیدواری کرد که نتایج انتخابات طبق قانون و به اساس آرای پاک مردم افغانستان از سوی نهادهای مسوول اعلان گردد. رئیس اجراییه در صحبت‌های خود تاکید نمود که از تقلب در انتخابات‌های افغانستان از سوی آنانی‌که از تقلب سود برده‌اند و سود می‌برند به صورت نظام‌مند استفاده می‌گردد و این وضع دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست. رئیس اجراییه همچنان علاوه کرد که در انتخابات ۲۰۱۹ سرنوشت و آینده دموکراسی و انتخابات در افغانستان مطرح است.
دوکتور داکتر عبدالله عبدالله در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت که مبارزه با دهشت‌افگنی در افغانستان به همکاری نیروهای بین‌المللی ادامه دارد و داعش در این اواخر در شرق افغانستان متحمل شکست سنگین گردیده است.
رئیس اجراییه نقش کشورهای منطقه را در برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان مهم دانست و تاکید نمود که باید در هر طرح و تلاش برای دست‌يافتن به صلح اجماع منطقه‌یی در نظر گرفته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала