استقرار راکت های خطرناک روسیه در بحر آرام

© Photoизображение ракеты 3М22 циркон
изображение ракеты 3М22 циркон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استقرار راکت های مافوق سرعت صوت روسیه در بحر آرام امریکایی ها را به ترس و لرزه آورده است.

اسپوتنیک به نقل از MilitaryWatch استقرار "سلاح مطلق" روسیه در اقیانوس آرام با نام های هایپسونریک تسیرکون و سیستم های کالیبر، موجب نفوذ روسیه در این منطقه می شود و به تسلط امریکا پایان میدهد. 

لحظۀ پرتاب راکت کروز روسی «کالیبر» از زیردریایی «کولپینو» + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
لحظۀ پرتاب راکت کروز روسی «کالیبر» از زیردریایی «کولپینو» + ویدیو

براساس اطلاعات این نشریه امریکایی ، اقیانوس آرام به دلیل برد وسیع راکت های روسی ، بهترین منطقه برای استقرار آنها است. بنابراین ، راکت کالیبر بیش از دو برابر (600 کیلومتر در مقابل 280 کیلومتر) و با سرعت - بیش از سه برابر از راکت امریکایی مشابه خود با عنوان هارپون با سرعت (3 ماخ در مقابل 0.85) فعالیت دارد.

"تسیرکون" با مسافت 1000 کیلومتر و سرعت 9 ماخ ، به هیچ وجه مشابه دیگری در دنیا ندارد. در عین حال ، سیستم دافع هوا Aegis در دسترس ایالات متحده هیچ فرصتی برای رهگیری راکت های روسی نخواهد داشت.

همزمان، بیشتر کشتی های بحری و تحت البحری روسیه قادر خواهند بود از سلاح های جدید استفاده کنند: هم کشتی های اتمی و هم کشتی های جنگی به چندان بزرگ و کوچک می توانند با چنین راکت ها مجهز شوند.

روسیه در پاسخ به بیرون شدن امریکا از پیمان «آی ان اف» راکت «کالیبر» را توسعه می دهد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه در پاسخ به بیرون شدن امریکا از پیمان «آی ان اف» راکت «کالیبر» را توسعه می دهد

نگرانی دیگر ایالات متحده این  است که روسیه ممکن است راکت های خود را بفروشد یا تکنالوژی خود را به چین منتقل کند. به طور مثال اگر چین کشتی تخ شکن نوع 055 را که توانایی حمل راکت های کروز را دارد، با راکت های روسی مجهز کند ، این کشور نسبت به قوای بحری امریکا ، جاپان و ناتو برتری قابل توجهی خواهد داشت.

در اوایل ماه نوامبر ، گزارش شده بود که اولین حامل راکتهای امیدواردهنده زیرسون زیرکون پروژه 1155 کشتی بزرگ تحت البحری (BOD) طرح 1155 مارشال شاپوشنیکوف و طرح 949A کشتی چند منظوره (تحت البحری) خواهند بود.

در ماه اکتوبر ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که کشتی "گرمیوشچی" در حال ساخت برای قوای بحر آرام روسیه قرار دارد که مجهز با راکت "تسرکن" میگردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала