امیدواری مجلس سنا از دیدار قریب الوقوع اشرف غنی و ترامپ

© Photo / ارگغنی ترامپ Ghani Trump
غنی ترامپ Ghani Trump - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنا معتقد است که دیدار آینده رئیس جمهور غنی با دونالد ترامپ این امیدواری را می‌دهد که دیدار آن سرانجام برای تامین صلح در کشور کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "آوا افغانستان" شماری از سناتوران در مجلس سنا ابراز امیدواری می‌کنند که سفر رییس جمهور غنی به دعوت دونالد ترامپ به واشنگتن، برای تامین صلح در افغانستان موثر واقع شود.

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا دو روز پیش طی تماس تلفونی رسما از رییس جمهور غنی دعوت کرد تا به واشنگتن سفر کند.

سناتوران مجلس سنا در نشست روز گذشته (24 نوامبر) با اشاره به این دعوت ترامپ تاکید ورزیدند که این دیدار نباید تشریفاتی و فقط برای تشکری از رییس جمهور غنی در مورد رهایی دو استاد امریکایی باشد.

نامه رئیس‌جمهور غنی به دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
نامه رئیس‌جمهور غنی به دونالد ترامپ

آنها می‌گویند: "امیدواریم سفر رییس جمهور غنی به واشنگتن به دعوت رسمی دونالد ترامپ، سبب قطع جنگ و تامین صلح در کشور شود."

سناتوران با بیان اینکه تنها آرزوی مردم افغانستان قطع جنگ بوده ، امیدوارند که در این دیدار روی چگونگی برقراری صلح در کشور تصامیم جدی گرفته شود.

به گفته شماری از سناتوران، در غیر این صورت، دعوت رییس جمهور به واشنگتن اگر تنها برای تشکری باشد سودی ندارد.

به باور این سناتوران دعوت ترامپ از رییس جمهور غنی برای بسیاری از طرفداران حکومت غرور سیاسی ایجاد کرده که در روند صلح کمک می‌کند.

به گفته آنها امریکا از جنگ 18 ساله در افغانستان خسته شده و هم اکنون در تلاش است تا به شکل آبرومندانه از کشور بیرون شود؛ اما مردم افغانستان خواستار صلح عادلانه و شفاف اند..

با این وجود، محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا نیز با اشاره به این‌که بیشترین بار جنگ در کشور بر دوش مردم است، گفت که برای آغاز مصالحه در کشور ایجاب می‌کند تا خشونت‌ها کاهش یابد.

این در حالی است که گفته می‌شود، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان مذاکرات غیر  رسمی را به منظور ادامه مذاکرات رسمی در قطر آغاز کرده است.

مذاکرات امریکا و طالبان پس از نه دوره، حدود دوماه پیش از سوی دونالد ترامپ متوقف شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала