برکناری یک مقام ارشد پنتاگون به دلیل مخالفت با ترامپ

CC0 / / برکناری وزیر نیروی دریایی امریکا به دلیل مخالفت با ترامپ
برکناری وزیر نیروی دریایی امریکا به دلیل مخالفت با ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریچارد اسپنسر، وزیر نیروی دریایی امریکا از سوی وزیر دفاع این کشور و به دلیل مخالفت با دستور توئیتری ترامپ از کار برکنار شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Washington Post مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا، ریچارد اسپنسر، وزیر نیروی دریایی این کشور را به دلیل مخالفت با دستور توئیتری ترامپ از کار برکنار کرد.

این در حالی است که خبرگزاری فرانسه گزارش داده مارک اسپر از اسپنسر خواسته است که از سمت خود استعفا کند.

در همین حال وزیر نیروی دریایی امریکا ابراز داشته که وی تهدید به استعفا نکرده است.

او این اظهارات را در میانه اختلاف با دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، بر سر محاکمه  ادوارد گلگر، یکی از اعضای نیروی ویژه دریایی این کشور به خاطر سوء رفتار در میدان نبرد عنوان کرد. این نیرو ممکن است در صورت محاکمه - که از سوی اعضای داخلی این نیرو ها صورت می‌گیرد- اخراج شود.

بر اساس گزارش، ادوارد گالاگر، رئیس عملیات ویژه نیروی دریایی امریکا را به دلیل گرفتن عکس با یکی از اعضای داعش محکوم کرد، اما وی را از اتهام دست داشتن در قتل این فرد مبرا دانست. اگرچه گالاگر به حبس محکوم نشد، تنزل درجه یافت. تا اینکه جمعه گذشته ترامپ در این پرونده مداخله کرد و به نیروی دریایی دستور داد درجه گالاگر را به وی باز گردانند و راه را برای بازنشسته شدن او با حقوق کامل هموار کنند.

اسپنسر از محاکمه داخلی گالاکر دفاع کرده و آن را ضامن نظم و انضباط درونی نیروی دریایی امریکا دانسته است.

ساعاتی بعد از اعلام برکناری اسپنسر، ترامپ در توئیتی نوشت کن برایت ویت، سفیر امریکا در ناروی را به عنوان جایگزین اسپنسر معرفی خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала