توصیه یوناما به حکومت و مردم افغانستان

© Wikipedia / Shahunama توصیه یوناما به حکومت و مردم افغانستان
 توصیه یوناما به حکومت و مردم افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یوناما در کابل از حکومت و مردم افغانستان خواسته است تا برای پایان دادن به خشونت های جنسی تلاش کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان "یوناما" با نشر اعلامیه ای از حکومت و مردم افغانستان خواسته است به تلاش های شان برای پایان دادن به خشونت های جنسی و مبتنی بر جنسیت، به شمول معافیت از مجازات برای چنین جرم هایی ادامه دهند.

یوناما امروز دوشنبه (4 قوس) با نشر یک اعلامیه گفته است که شعار امسال برای روز محو خشونت مبتنی بر جنسیت این است: "جهان را نارنجی بسازید: برابری نسل در مقابل تجاوز جنسی مبارزه می کند".

در این اعلامیه آمده است که یوناما بر حمایت و تقویت صدای بازماندگان خشونت و تقویت صدای دادخواهی برای پایان دادن به خشونت و تجاوز جنسی تمرکز دارد.

این نهاد افزوده است که همزمان با تجلیل از روز بین المللی محو خشونت علیه زنان و دختران، کمپاین 16 روزه محو خشونت مبتنی بر جنسیت را نیز آغاز کرده است.

جزئیات انفجار امروز کابل/ یوناما کشته و زخمی شدن سه کارمندش را تایید کرد - اسپوتنیک افغانستان
جزئیات انفجار امروز کابل/ یوناما کشته و زخمی شدن سه کارمندش را تایید کرد

تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان نیز در این مورد گفته است: "ما صدای قوی زنان افغان را که چنین خشونت ها را تجربه نموده اند، می شنویم. با وجود خطرات و چالش هایی که در قسمت مصونیت شان وجود دارد، به شمول جامعه ای که در آن زندگی می کنند، آن ها جهت دادخواهی برای پایان دادن به خشونت جنسی و مبتنی بر جنسیت ایستاده اند. ما باید در کنار آنها بایستیم".

 وی همچنین گفته است که معافیت از مجازات و عادی شدن فراگیر خشونت جنسی و مبتنی بر جنسیت باید پایان یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала