نگرانی امریکا از استقرار سیستم های راکتی روسیه در اقیانوس آرام

راکت «زیرکون» روسیه، برخلاف تصور غرب، سریعتر و کشنده تر است
راکت «زیرکون» روسیه، برخلاف تصور غرب، سریعتر و کشنده تر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مجله نظامی امریکایی در گزارشی نوشت: استقرار راکت های مافوق صوت «زیرکن» و سیستم های راکتی «کالیبر» روسیه در اقیانوس آرام، به برتری امریکا در این منطقه پایان خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، یک مجله نظامی امریکایی «Military Watch Magazine» نوشته است: استقرار راکت های مافوق صوت روسی «زیرکن» و سیستم های دفاع راکتی «کالیبر» در اقیانوس آرام، افزایش نفوذ این کشور در منطقه را تامین می‌کند. این نشریه یادآور می‌شود که سیستم های راکتی روسیه بر برتری ایالات متحده در منطقه اقیانوس آرام پایان داده‌اند.

به عقیده نویسندگان این مطلب، در سایه ویژگی‌های مربوط به برد پرواز موشک‌های روسی،اقیانوس آرام عملاً یک جهت گیری مناسب را برای موشک‌های روسی ایجاد نموده است. برای مثال، از لحاظ برد پرواز: سیستم راکتی «Harpoon» امریکا در مقایسه با سیستم های راکتی مشابه آن «کالیبر» بیش از نصف (280 کیلومتر در برابر 600 کیلومتر) و از لحاظ سرعت پرواز: بیش از یک سوم (0.85 در برابر 3 ماکرو) عقب‌تر است.

نشنل اینترست راکت زیرکن روسی را یک اسلحه ترسناک خواند - اسپوتنیک افغانستان
نشنل اینترست راکت "زیرکن" روسی را یک اسلحه ترسناک خواند

این در حالی است که موشک‌های مافوق صوت «زیرکن» روسیه بطور کلی از لحاظ برد حمله در مسافت 1000 کیلومتری و سرعتی معادل 9 ماکرو، هیچ همتایی در جهان ندارند. بدین ترتیب، سیستم دافع هوایی «Aegis» امریکایی عملاً شانسی برای غلبه بر موشک‌های روسی ندارد.  

طبق اطلاعات این مجله نظامی، اکثر کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسی می‌توانند از تسلیحات نظامی جدید استفاده کنند: کشتی‌های اتمی، کشتی‌های اسکورت و قایق های روسیه از هم اکنون به این تجهیزات مجهز شده‌اند.

علاوه بر این، روسیه می‌تواند راکت‌های خود را به چین فروخته یا تخنیک مربوط به ساخت آنها را به این کشور منتقل کند که این موجب نگرانی ویژه ایالات متحده شده است.

 اگر چین هم  به این راکت های روسی دسترسی پیدا نموده و یا نمونه‌های مشابه آن را تولید کند و کشتی‌های خود را به آنها مجهز کند، این مسئله باعث برتری قابل توجه این کشور بر نیروی دریایی امریکا، جاپان و کشورهای عضو ناتو خواهد شد.

 در ماه اکتبر سال جاری "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که نیرو های دریایی در اقیانوس آرام این کشور به زودی راکت های مافوق صوت «زیرکن» را دریافت خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала