افشا کنندگان سوءاستفاده جنسی از دانش‌آموزان در لوگر ناپدید شده‌اند

© Photo / Ministry of Education افشا کنندگان سوءاستفاده جنسی از دانش‌آموزان در لوگر ناپدید شده‌اند
  افشا کنندگان سوءاستفاده جنسی از دانش‌آموزان در لوگر ناپدید شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای هیئت حقیقت یاب مجلس نمایندگان می‌گویند که افشا کنندگان قضیه سوءاستفاده جنسی از دانش‌آموزان مکاتب در لوگر ناپدید شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اعضای هیئت حقیقت یاب مجلس نمایندگان امروز دوشنبه (4 قوس) پس از یک هفته همگانی شدن اتهام سوء‌استفاده جنسی از دانش‌آموزان مکاتب در لوگر می‌گویند که از چهار روز به این سو سه تن از دست‌اندرکاران این افشاگری ها ناپدید شده‌اند.

نعمت‌الله کریاب، عضو هیئت حقیقت یاب مجلس نمایندگان پیرامون این قضیه به خبرگزاری جمهور گفت که موسی محمودی، فرید استانکزی و متین سروری سه تن از افشاگران قضیه سوء‌استفاده جنسی از دانش‌آموزان در لوگر از چهار روز به این طرف ناپدید شده‌اند.

هفته پیش روزنامه بریتانیایی گاردین در گزارشی ادعا کرد که دستکم 500 دانش‌آموز مکتب در ولایت لوگر از سوی استادان شان مورد سوء‌استفاده جنسی قرار گرفته‌اند. فعالان مدنی نامبرده علاوه برشماری از افرادی که گفته می‌شد دانش‌آموز مکاتب هستند در این افشاگری سهم داشتند.

ادامۀ بررسی‌ها در بارۀ اتهام‌های تجاوز جنسی بر کودکان دانش‌آموز در لوگر   - اسپوتنیک افغانستان
ادامۀ بررسی‌ها در بارۀ اتهام‌های تجاوز جنسی بر کودکان دانش‌آموز در لوگر

وزارت معارف گزارش یاد شده را به شدت رد کرد؛ اما مجلس نمایندگان اتهام آزار جنسی کودکان دانش‌آموز را وحشتناک توصیف نمود و برای بررسی آن هیئت حقیقت یاب تعیین کرد.

آقای کریاب اضافه کرد، اعضای هیئت حقیقت یاب تلاش کرده با سه تن از افراد نامبرده که در این افشاگری سهم داشتند، صحبت کنند؛ اما این هیئت قادر به این گفتگو با آنان نشده است.

این عضو مجلس همزمان تاکید کرد که هیئت حقیقت یاب مجلس برای روشن شدن اتهام سوء‌استفاده جنسی دانش‌آموزان در لوگر خواهان ممنوع الخروج شدن کسانی شده که در افشاگری این قضیه سهم داشته‌اند.

این در حالی است که در جریان امروز گزارش‌های منتشر شد که گویا نهادهای امنیتی افغانستان یک تن از افشاگران یاد شده را بازداشت کرده‌ اند.

پیش از این نزدیکان و دوستان موسی محمودی، رییس جامعۀ مدنی ولایت لوگر به رسانه ها گفته بودند که وی از چهار روز به این سو از ساحۀ سبز امنیتی در شهر کابل، ناپدید گشته ‌است و خبری از سرنوشت او در دست نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала