آیا پوتین و ترامپ بازهم دیدار خواهند کرد؟

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام محل دیدار بعدی پوتین و ترامپ
اعلام محل دیدار بعدی پوتین و ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از کارشناسان در مسکو در خصوص دیدار احتمالی رئیس جمهور روسیه با همتای امریکایی وی ابراز شک و تردید نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک روسیه اعلام نمود که در مسکو در خصوص چشم انداز دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و همتای امریکایی وی دونالد ترامپ با دیده شک و تردید می‌نگرند.

وی گفت: چی نیازی برای این دیدار ها است؟ با هر نشست میان رهبران دو کشور، اوضاع بدتر می شود.   وی در توضیح این مطلب بیان داشت: ترامپ  از آنجا که دستانش به هم گره خورده ، نمی تواند اقدامات مستقلی را انجام دهد.

در تاریخ نهم نوامبر جاری، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرد که در حال بررسی دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای شرکت در رژه روز پیروزی در بهار سال آینده است.

واکنش کرملین به تمایل ترامپ برای سفر به مسکو - اسپوتنیک افغانستان
واکنش کرملین به تمایل ترامپ برای سفر به مسکو

هر سال در تاریخ 9 ماه می، که مصادف با سالگرد پیروزی بر آلمان نازی است، رژه نظامی در مسکو برگزار می‌شود.

آقای ترامپ در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که او در حال بررسی و مطالعه چنین دعوتی است. امسال هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی بر آلمان نازی است.

یادآوری می‌کنیم که نخستین دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روس او، در هلسینکی فنلاند برگزار شد.

ترامپ پیش از نشست رسمی با پوتین گفت: «ما دو کشور هسته‌ای هستیم که 95 درصد سلاحهای اتمی جهان را در اختیار داریم. به همین دلیل باید روابط بهتری با همدیگر داشته باشیم. جهان به گفتگو‌های شخصی ما چشم دوخته است».

علاوه بردیدار هلسینکی،روسای جمهور روسیه و امریکا دیدار کوتاه مدتی در حاشیه اجلاس گروه G20 در سال 2017 در هامبورگ  و همایش اقتصادی آسیا –اقیانوسیه در ویتنام داشتند.

 رهبران دو کشور در ماه جون امسال "2019"  نیز در حاشیه نشست جی-20 در اوزاکا با هم دیدار نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала