امریکا ترکیه را به عبور از«خط سرخ» متهم کرد

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا ترکیه را به عبور از«خط سرخ» متهم کرد
امریکا ترکیه را به عبور از«خط سرخ» متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده ترکیه را به دلیل آغاز آزمایشات سیستم های دافع هوای روسی به عبور از «خط سرخ» متهم نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور امریکایی، کریستوفر وان هولن، در واکنش به اقدام ترکیه برای آغاز آزمایش سیستم راکتی  ضد هوایی S-400 روسی ابراز داشت: ترکیه با بکارگیری این موشک ها از «خط قرمز» گذشت.

به گفته این قانونگذار امریکایی ، اکنون دونالد ترامپ رئیس جمهور کشورش موظف است تحریم هایی را علیه انقره اعمال کند.

وی ابراز داشت: با گذشت دو هفته از سفر خود به کاخ سفید، او "اردوغان"  با بی اعتنایی به رئیس جمهور دونالد ترامپ و ناتو«بینی خود را نشان داد» از خط سرخ بعدی گذشت و قصد خود برای آزمایش سیستم های روسی   S-400  را اعلام کرد.

 وی در ادامه افزود: "اکنون ترامپ مجبور است ترکیه را مجازات کند".

امریکا به ترکیه: اس-400 را نابود یا پس بدهید - اسپوتنیک افغانستان
امریکا به ترکیه: اس-400 را نابود یا پس بدهید

پیش ازاین نشریه  Bloomberg گزارش داد که ترکیه بزودی رادارهای سیستم دافع هوای موشکی S-400  روسی را مورد آزمایش قرار خواهد داد. برای این منظور جنگنده های اف-16 در آسمان به پرواز در خواهند آمد.

 به گفته این روزنامه، هدف از این آزمایش، بررسی ارتباط بین سیستم های موشکی و هواپیماها است.

در همین زمینه  فرمانداری انقره اعلام کرد : " طبق اعلام دبیرخانه صنایع دفاعی، در روزهای 25 و 26 نوامبر  پروازهای آموزشی جنگنده های F-16 و سایر هواپیماها در ارتفاعات مختلف در حریم هوایی انقره انجام خواهد شد."

تحویل جدیدترین سیستم موشکی روسیه، S-400 که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه و ایالات متحده شد، از اواسط ماه جولای آغاز شد. به گفته رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، اس-400 در اپریل 2020 به طور کامل عملیاتی خواهد شد. واشنگتن با تهدید به تاخیر در ارسال جنگنده های اف-35 و یا حتی لغو آن و نیز تهدید به اعمال تحریم هایی علیه ترکیه، خواستار امتناع از این معامله در ازای به دست آوردن سیستم های پاتریوت امریکایی شد. انقره اما تا کنون د  حاضر به عقب نشینی نشده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала