سازمان عفو بین‌الملل به حکومت افغانستان: فعالان مدنی لوگر را به جای جزا آزاد کنید

© AFP 2023 / Guillemtte Villeminسازمان عفو بین‌الملل به حکومت افغانستان: فعالان مدنی لوگر را به جای جزا آزاد کنید
سازمان عفو بین‌الملل به حکومت افغانستان: فعالان مدنی لوگر را به جای جزا آزاد کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو فعال حقوق بشر حدود دو هفته پیش از اتهام‌های بهره برداری جنسی ده‌ها کودک و نوجوان در ولایت لوگر پرده برداشتند، ناپدید گشته‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان عفو بین‌الملل در با نشر اعلامیه در صفحه‌ای تویتراش از حکومت افغانستان خواسته است که فعالان مدنی لوگر را به جای تنبیه آزاد شوند.
از سویی هم این سازمان از حکومت افزوده است، حکومت افغانستان باید از فعالان مدنی لوگر قدردانی کرده و عاملان آزار و اذیت جنسی کودکان را حاضر به پاسخگویی کند.
این سازمان افزوده است که که این دو فعال مدنی ولایت لوگر زمانی بازداشت شده اند که می خواستند به ملاقات سفیر اتحادیه اروپا در کابل بروند.


به گفته سازمان عفو بین الملل، این دو تن همچنان با خطر شکنجه و بدرفتاری در زندان مواجه هستند و اداره امنیت ملی باید آن ها را آزاد کند.
در همین حال اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در چند پیام تویتری اش نوشته است، که از شنیدن گزارش‌ها در باره اتهام‌های آزار و اذیت جنسی در ولایت لوگر سخت ناراحت شده است.
او می‌گوید، که این گونه قضایا باید از سوی دادستانی کل و کمیسیون مستقل حقوق بشر بررسی شوند.
یادآوری می کنیم، که روز بیست و سوم ماه عقرب، نهاد جامعۀ مدنی لوگر، در گزارشی از ثبت 550 اتهام بهره‌برداری جنسی از کودکان و نوجوانان دانش‌آموز در شش مکتب در این ولایت پرده برداشت. گزارشی که با واکنش‌های گونا‌گونی روبه‌رو شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала