یک سرباز ارتش به اعدام محکوم شد

© Sputnik / JAK یک سرباز ارتش به اعدام محکوم شد
 یک سرباز ارتش به اعدام محکوم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سرباز ارتش به‌ جرم کشتن یکی از فرماندهانش از سوی دادگاه ابتدایی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به اعدام محکوم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز،  قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفته است که در حضورداشت طرفین دعوا به اتفاق آرا این حکم در مورد سید موسی «به ارتکاب جرم قتل عمد تورن حشمت‌الله»، فرمانده تولی ثقیله‌ی کندک سوم لوای دوم قول اردوی ۲۰۹ شاهین صادر شده است.

به نقل از اعلامیه، نشست قضایی این رویداد دیروز (دوشنبه، ۴ قوس) برگزار شده است.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین همچنان گفته است که در حضورداشت طرفین دعوا به اتفاق آرا این حکم در مورد سید موسی «به ارتکاب جرم قتل عمد تورن حشمت‌الله»، فرمانده تولی ثقیله‌ی کندک سوم لوای دوم قول اردوی ۲۰۹ شاهین صادر شده است.

گفتنی است که طرف‌های دعوا حق استیناف‌خواهی را در مورد این حکم دادگاه ابتدایی قول اردوی ۲۰۹ شاهین دارد.

 خروج قریب الوقوع سربازان چک از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
خروج قریب الوقوع سربازان چک از افغانستان

این سرباز ارتش در حالی از سوی دادگاه ابتدایی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به اعدام محکوم می‌شود که فرمانده تولی ثقیله‌ی کندک سوم لوای دوم این قول اردو حدود یک ماه پیش (۲ عقرب) از سوی او در ولایت سرپل کشته شده بود.

انگیزه‌ی این قتل، پرداخت‌نشدن معاش سه ماه (سرطان، اسد و سنبله)‌ی سال جاری به‌دلیل غیابت این سرباز در مأموریت‌اش بوده است.

گفتنی است که انجام حملات خودی در میان نیروهای امنیتی و دفاعی در این اواخر افزایش نگران‌کننده داشته است. از آغاز سال جاری میلادی تا کنون ۴۹ مورد حملات خودی در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی به وقوع پیوسته است که در نتیجه ۱۶۷ نیروی دولتی در جریان این حملات کشته شده‌اند.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала