چرا روزانه بیشتر از 4 عدد «کینو» نباید بخوریم؟

© Sputnik / Thomas Tkhaytsuk /  مراجعه به بانک تصاویر Сбор урожая мандаринов в Абхазии
Сбор урожая мандаринов в Абхазии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زیاده روی در خورن کینو مثل هر چیز دیگری مضر است .اگر یک فرد بیشتر از 4 عدد ازاین میوه خوش‌مزه را در طول روز مصرف کند، ممکن است با دردسر های مواجه شود.

به گزارش اسپوتنیک، بر طبق نتایج یک مطالعه پزشکی، «کینو» میوه‌ای بسیار سالم است و خوردن 4 عدد میوه کینو در روز، هیچگونه آسیبی برروی سلامتی افراد وارد نمی‌کند. 

مصرف این میوه مفید، سطح ایمنی بدن را بلند برده، سموم را از بدن خارج می‌کند و روحیه انسان را بهبود می‌بخشد.

 تامارا پرونتسوا متخصص تغذیه مرکز « بیوتکنولوژی و تغذیه سالم» روسیه در این خصوص توضیح داده گفت:«روزانه می توان 4 عدد کینو مصرف کرد. نباید در خوردن این میوه افراط شود. پوست کینو هم مفید است زیرا حاوی آنتی اکسیدان است».

زمستان بدن با کمبود ویتامین روبرو می شود، از اینرو خوردن میوه ها مفید است. کینو یک میوه کم کالری است ولی ویتامین های زیادی دارد و البته ویتامین «ث». قبل از مصرف کینو باید آن را با آب شیر گرم شست. زیرا اگر برای مدت بیشتری نگه داری شود پوست آن مواد مضر برای بدن را در خود جذب می کند.

در ترکیب این میوه موادی به نام لیمونویید وجود دارد که به درمان سرطان پستان و خون کمک می‌کند. همچنین فلاونوئیدهای موجود در کینو باعث جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی و تکثیر تومور می‌شوند. دیابت بیماری دیگری است که مصرف کینو می‌تواند از بروز آن جلوگیری نماید.

اگر در مصرف کینو افراط شود، باید منتظر افزایش گارهای روده بود. این موضوع ناراحتی‌های هاضمه را به همراه دارد. همانوطور که همه می‌دانند، کینو میوه‌ای اسیدی است و می‌تواند سبب ایجاد سوزش معده شود. همچنان اسید موجود در این میوه می‌تواند سبب ایجاد سنگ کلیه و صفرا شود.

مصرف بیش از حد کینو همچنان سبب می‌شود تا بخار و آکنه‌های صورت تحریک شود. پس در مصرف آن باید از احتیاط کار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала