لاوروف: کار مشترک ما با امریکا در مورد افغانستان ادامه دارد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: کار مشترک ما با امریکا در مورد افغانستان ادامه دارد
لاوروف: کار مشترک ما با امریکا در مورد افغانستان ادامه دارد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید که کشورش با ایالات متحده امریکا، تعامل برای حل و فصل سیاسی اوضاع افغانستان را برقرار كرده است ، اما با این حال روسیه تا کنون نمی تواند تبادل اطلاعات از جانب امریکا را در خصوص اوضاع عملیاتی در این کشور دریافت کند.

 

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه ، روز چهارشنبه (27 نوامبر) در دیدار با دانشجویان آكادمی دیپلماتیک وزارت امور خارجه قرقیزستان ابراز داشت: گفتگوهای روسیه و ایالات متحده در مورد افغانستان بسیار مثبت و صادقانه ادامه دارد.  

وزیر امور خارجه روسیه گفت: "ما با ایالات متحده در مورد افغانستان کار می کنیم ، فرمات روسیه - امریکا - چین ، که اکنون  پاکستان نیز به آن ملحق شده است، در حال بررسی اقدامات عملی برای پیشبرد گفتگو های بین افغان ها است تا شرایطی را برای ایجاد  یک روند مذاکره مستقیم بین دولت و طالبان فراهم نماید.

وزیر امور خارجه روسیه گفت، در روند آماده سازی شرایط برای دستیابی به یک توافق سیاسی، ما با آنها (امریکایی ها) تقریباً تماس  های خوبی داریم ولی با توجه به شرایط موجود، ما تا هنوز در زمینه  شناسایی تهدیدات خاص تروریستی و جریان قاچاق مواد مخدر، هنوز نتوانسته ایم  توافق همکاران امریکایی خود  را به دست آوریم.

لاوروف در ادامه  افزود: در شمال افغانستان هسته های نیروهای سازمان تروریستی دولت اسلامی "داعش" تمرکز نموده اند.

لاوروف: مسکو از خروج کامل نیرو های خارجی از افغانستان حمایت می کند - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: مسکو از خروج کامل نیرو های خارجی از افغانستان حمایت می کند

یادآوری می‌کنیم که پیشتر وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که نشست چهارجانبه صلح افغانستان در مسکو با حضور ایگور مارگولف معاون وزارت امور خارجه روسیه، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان، دین شیجون نماینده ویژه چین در امور افغانستان و اعجاز چودری معین وزارت امور خارجه پاکستان برگزار شد.

وزارت امور خارجه روسیه با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که نماینده روسیه در این نشست بر لزوم از سرگیری مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان تاکید نمودند.

گفتنیست که تا چند روز روز دیگر نیز نشست بین‌الافغانی صلح به میزبانی چین و با حضور هیئت طالبان و  شماری از شخصیت‌های سیاسی افغان در پکن برگزار شود.

در همین حال یک مقام طالبان به رسانه‌ها تائید کرده که حکومت افغانستان تلاش دارد تا این نشست را نشست رسمی میان حکومت افغانستان و گروه طالبان جلوه دهد که طالبان با آن مخالف اند.

گفته می شود که فهرست که از جانب حکومت افغانستان برای حکومت چین فرستاده شده است شامل نام‌هایی از مقام‌های حکومتی می‌باشد.

اما مسوولان وزارت دولت در امور صلح می‌گویند که حکومت برای نشست بیجینگ آمادگی کامل دارد و منتظر اعلام آمادگی طالبان و کشور جمهوری خلق چین می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала