ترامپ: استیضاح به پیروز من در انتخابات کمک خواهد کرد

© REUTERS / Jonathan Ernst ترامپ: استیضاح به پیروز من در انتخابات کمک خواهد کرد
 ترامپ: استیضاح به پیروز من در انتخابات کمک خواهد کرد   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده معتقد است كه تحقیقات استیضاح وی که مورد حمایت دموکرات ها قرار دارد به پیروزی وی درانتخابات 2020 منجر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در ایالت فلوریدا گفت: "من فکر می کنم که استیضاح ما را مستقیماً به پیروزی در انتخابات سوق خواهد داد."

رئیس جمهور امریکا با اشاره به جلسات استیضاح در کنگره افزود: "ما در دو هفته گذشته  فقط پیروز بودیم."

رأی دهندگان دموکرات تقریباً با اتفاق نظر از استیضاح رئیس جمهور حمایت شان را ابراز نموده اند، در حالی که جمهوریخواهان با قاطعیت مخالف این امر هستند. برخی از هواداران استیضاح ابراز نگرانی کرده اند که جنجال ها پیرامون استیضاح، فقط می تواند منجر به تجمع بیشتر رأی دهندگان به نفع تیم ترامپ شود.

سخنگوی کاخ سفید: ترامپ در فکر استیضاح نیست - اسپوتنیک افغانستان
سخنگوی کاخ سفید: ترامپ در فکر استیضاح نیست

شایان ذکر است که نخستین جلسه استیضاح ترامپ در تاریخ چهارم دسامبردر کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا برگزار خواهد شد. کنگره امریکا نیز رئیس‌جمهوری را دعوت کرده که در جلسه استیضاحش شرکت کند. رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا به رئیس جمهوری تا اول ماه دسامبر مهلت داده تا اعلام کند که حاضر است خود یا وکیلش در این جلسات شرکت کنند و از او خواسته که وکیلش را هم معرفی کند.

رئیس جمهوری ایالات متحده متهم است که از دولت اوکراین برای افزایش شانس پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور درخواست کمک کرده است.

پس از این رسوایی، روند تحقیقات استیضاح ترامپ با دستور "نانسی پلوسی" رئیس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا آغاز شد. تاکنون دستکم 225 عضو مجلس نمایندگان از استیضاح ترامپ حمایت کرده‌ اند.

"پلوسی" سه شنبه 24 سپتامبر با تاکید بر اینکه در امریکا هیچکسی بالاتر از قانون نیست آغاز رسمی تحقیقات در خصوص استیضاح "ترامپ" را اعلام کرد.

دموکرات ها معتقند اقداماتی که تا به امروز رئیس جمهور این کشور انجام داده به طور جدی قانون اساسی امریکا را نقض کرده است.  

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала