پیش بینی شکست ارتش انگلیس در صورت وقوع جنگ با روسیه

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniتحریم های لندن علیه ریاض
تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحلیگران نظامی انگلیس شکست ارتش این‌کشور را در صورت درگیری نظامی با روسیه پیش بینی نموده اند.

 به گزارش اسپوتنیک، تحلیلگران نظامی انستیتوت متحده سلطنتی انگلیس (Royal United Services Institution, RUSI)  نتیجه‌گیری نموده اند که در صورت درگیری نظامی با روسیه در اروپای شرقی، نیروهای زمینی انگلیس کاملاً شکست خواهند خورد.  

این گزارش در آستانه نشست هفته آینده رهبران ناتو که قرار است در پایتخت بریتانیا برگزار شود، آماده شده است.

در این گزارش کارشناسان نظامی ، توانایی های ارتش انگلیس و متحدانش در اتحاد آتلانتیک شمالی "ناتو"  را در صورت بروز "درگیری شدید با روسیه" در اروپای شرقی، مورد بررسی و تحلیل قرار داده اند.

ایالات متحده در حال نزدیک شدن به جنگ سوم جهانی است - اسپوتنیک افغانستان
چه کسی تصمیم‌گیرنده جنگ جهانی سوم خواهد بود؟

کارشناسان  در این گزارش در خصوص  ضرورت نوسازی وجوان سازی توپخانه انگلیس، که در مقایسه با روسیه، به مراتب در  سطح پایینتری قرار دارد، تأکید نموده اند. علاوه بر این در این گزارش گفته می‌شود که  بلوک ناتو در مجموع باید قدرت شلیک، مقدار مهمات و وسایل نقلیه خود را افزایش دهد.

این در حالیست که وزارت دفاع انگلیس با انتقاد از این گزارش ، خاطرنشان می‌سازد كه این كشور "تنها نیست و با متحدان ناتو كه برای جلوگیری از تهدیدها با یکدیگر در هوا، دریا ، زمین و همچنین تسلیحات  هسته ای و فضای مجازی  در همکاری نزدیک قرار دارند، متحد می‌باشد".

در این گزارش با استناد از نماینده وزارت دفاع انگلیس آمده است: " نیروهای مسلح انگلیس به عنوان بزرگترین حامی دفاعی ناتو در اروپا ، به خوبی مجهز شده اند تا بتوانند نقش اصلی را در مقابله با تهدیدات ایفا نمایند."

گفتنیست  که پیشتر روزنامه امریکایی  The New York Times در گزارشی  شکست امریکا در صورت یک درگیری مسلحانه با روسیه و چین را  پیش بینی نمود.

به گفته نویسنده این گزارش، پس از اینكه ایالات متحده از پیمان انهدام موشك های میان برد و برد کوتاه موسوم به (INF ) عقب نشینی كرد، معلوم شد كه چین به دلیل اینکه هرگز عضو این پیمان نبوده است،هزاران راکت ممنوعه در اختیار دارد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала