اسد به سخنان ترامپ در باره قتل البغدادی خندید

© AFP 2023 / SANAПрезидент Сирии Башар Асад во время интервью
Президент Сирии Башар Асад во время интервью - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور سوریه به سوال در خصوص اینکه آیا وی از کمک امریکا در عملیات نابودی رهبر گروه تروریستی داعش سپاسگزار است یا خیر، فقط خندید.

به گزارش اسوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهورسوریه در مصاحبه با خبرگزاری  Paris Match در پاسخ به اینکه آیا دمشق واقعاً به واشنگتن محل سكونت رهبر دولت اسلامی ابوبكر البغدادی را نشان داده است یا خیر، گفت: "این فقط یکی از شوخی های شیرین ترامپ است." وی افزود: باید سوالات دیگری نیز مطرح شود: به عنوان مثال ، آیا ایالات واقعاً رهبر این گروه تروریستی را ازبین برده است یا خیر؟

او درباره تشکر ترامپ از سوریه نیز افزود: به نظر من این یکی از جوک‌های جالب ترامپ است؛ فقط یک لطیفه است.

بشار اسد تاکید کرد، هر تروریستی در مناطق تحت کنترل دولت سوریه تحت قانون این کشور خواهد بود و قانون سوریه درخصوص موضوع تروریسم شفاف و روشن است.

ترامپ از کدام شبکه تلویزیونی خوشش می آید؟ - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ خود را با سگ عملیات نابودی البغدادی مقایسه کرد

وی  درباره جنگ در کشورش و  و در پاسخ به اینکه آیا دولت وی می تواند جنگ داخلی هشت ساله  سوریه را بدون كمك روسیه و ایران ادامه دهد گفت: جنگ سخت است و آسان نیست. ما ابرقدرت نیستیم، ما با ثروتمندترین و قوی‌ترین کشورها روبه‌رو هستیم و با آنها جنگیدیم به طور منطقی بدون تردید حمایت دوستان ما یعنی ایران و روسیه به ما برای حفظ منطقه و کشورمان و بازپس‌گیری اراضی‌مان کمک کرد و از بار خسارت‌ها کاست.

رئیس‌جمهوری سوریه ادامه داد: اگر منظورتان این است که بدون این حمایت‌ها سوریه به سمت تقسیم و شکست کامل می‌رفت باید بگویم که این یک سوال فرضی است چراکه پیش‌بینی کردن نتیجه یک بازی تنیس که فقط دو بازیکن دارد بسیار مشکل است چه برسد به جنگی که در آن ده‌ها بازیگر و صدها هزار جنگجو وجود دارد. 

گفتنیست که پیشتر،رئیس جمهور سوریه در گفتگو با خبرنگاران گفته بود که هیچ تماسی با آنها بخاطر از بین بردن ابوبکر البغدادی صورت نگرفته است و افزودکه شک دارد که رهبر داعش ازبین رفته باشد.
وی خاطر نشان کرد که امریکا برای اثبات اینکه بغدادی از بین رفته است شواهدی ندارد، و دمشق از رسانه‌ها از مرگ وی خبر شده اند.

وی در ادامه گفته بود:« تا زمانیکه ایدئولوژی تروریستی از بین نرود مرگ بغدادی و همسنگرانش در اوضاع منطقه اثرگذار نخواهد بود.»
دونالد ترامپ،رئیس جمهور ایالات متحده امریکا روز (۲۷ اکتوبر)  اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش این کشور ابوبکر البغدادی، رهبر داعش را در روستای بریشا در حومه ادلب سوریه کشتند.
رئیس جمهور امریکا گفت که نتایج آزمایش‌های دی‌ان‌ای نشان داده است فردی که توسط نیروهای امریکا کشته‌ شده است، ابوبکر البغدادی است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала