خوش بینی امریکا به از سرگیری مذاکرات با طالبان

© AP Photo / Lauren Victoria Burkeجنرال مارك ميلی رئیس کمیته لوی درستیزهای قوای زمینی
جنرال مارك ميلی رئیس کمیته لوی درستیزهای قوای زمینی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیته لوی درستیزهای امریکا معتقد است که شانس از سرگیری مذاکرات با طالبان افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتننیک ، جنرال مارك ميلي، استردرستیز امريكا در مورد شانس از سرگيری مذاكرات رسمی بين واشنگتن و طالبان (ممنوع در فدراسيون روسيه) خوشبين است.

از سرگیری مذاکرات غیررسمی امریکا با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
از سرگیری مذاکرات غیررسمی امریکا با طالبان

میلی به خبرنگاران در مورد سفر خود به افغانستان گفت: 'من فکر می کنم که ما در وضعیت بهتری نسبت به گذشته قرار داریم ، اما این بدان معنی نیست که ما (در محل ضروری) قرارداریم. من خوش بین هستم ، اما به مرور زمان ارزیابی خواهیم کرد.' علاوه بر این ، میلی گفت دولت افغانستان و طالبان 'در آینده ای نه چندان دور' فرصت مذاکره درباره توافق را دارند.

این جنرال معتقد است که پس رهائی دو شهروند اسیر شده کشورهای غربی از جمله آمریکا توسط طالبان ، احتمال مذاکرات بیشتر شده است.

وی گفت که 'مذاکرات در حال انجام است، اما NBC مشخص نمی کند که چه نوع مذاکراتی را در ذهن داشته است. جنرال امریکائی می گوید: 'این اجماع گسترده وجود دارد که جنگ افغانستان با یک توافق مذاکره بین دولت افغانستان و عناصر مختلف شورشی طالبان پایان یابد.'

وی افزود که خروج سربازان امریکایی از افغانستان ممکن است در شرایط خاصی اتفاق بیفتد ، اما توضیح نداد که کدام شرایط در میان است.

چین دیالوگ بین الافغانی را بعد از شکست مذاکرات امریکا با طالبان فعال می سازد - اسپوتنیک افغانستان
چین دیالوگ بین الافغانی را بعد از شکست مذاکرات امریکا با طالبان فعال می سازد

پیش از این ، زالمی خلیلزاد ، نماینده ویژه ایالات متحده در افغانستان و هیأت دفتر سیاسی طالبان در دوحه ، پس از هشت دور مذاکره ، پیش نویس توافق نامه آتش بس ، خروج نیروهای خارجی از کشور و آغاز مذاکرات صلح بین افغانستان را تهیه کردند. قرار بود که چنین مذاکرات بین دولت و طالبان در اسلو دایر شود.

با این حال ، پس از یکسری اقدامات تروریستی که توسط طالبان در کابل و تعدادی دیگر از شهرها انجام شد که سربازان امریکائی نیز قربانیان آن شدند ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور داد تا مذاکرات با طالبان را متوقف کند.

با این حال ، یکشنبه گذشته اخبار طلوع ، با استناد به تعدادی از منابع ، گزارش دادند که ایالات متحده و طالبان مذاکرات غیررسمی را در دوحه آغاز کرده اند.

براساس اطلاعات NBC که در ماه اوگست، رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ به مشاوران خود اعلام كرد قصد دارد نیروهای امریکایی را قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 از افغانستان خارج كند.

NBC به یاد می آورد که در ماه اکتوبر، قوماندانی ایالات متحده از کاهش 2 هزار نفر در قوای ایالات متحده در افغانستان خبر داد. این قومانانی تائید كرد كه ارتش آمریكا می تواند عملیات ضد تروریستی را در افغانستان و با جمعیت 8.6 هزار نفر ادامه دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала