وحید عمر: هر کس با فهرست اعضای هیأت شرکت کننده نشست چین مشکل دارد، کار خودش است

© Photo / Twitter.com/Waheed_Omerوحید عمر: هر کس با فهرست اعضای هیأت شرکت کننده نشست چین مشکل دارد، کار خودش است
وحید عمر: هر کس با فهرست اعضای هیأت شرکت کننده نشست چین مشکل دارد، کار خودش است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مشاور ارشد رئیس جمهوری در امور رابط عامه و استراتژیک می گوید که حکومت افغانستان آماده است در نشست چین شرکت کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور روابط عامه و استراتژیک می گوید که فهرست اعضای هیات شرکت کننده در نشست بیجینگ، به دولت چین سپرده شده است.

او افزود: "روزی که فهمیدیم چین می‌خواهد نشستی را در مورد صلح افغانستان میزبانی کند، هیأتی تشکیل دادیم و فهرست آن را فرستادیم، اگر کسی با فهرست ما مشکل دارد، کار خودش است، ما از طرف خود، تمام کار را انجام دادیم".

کرزی به دلیل مخالفت غنی در نشست چین شرکت نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
کرزی به دلیل مخالفت غنی در نشست چین شرکت نمی کند

آقای عمر، تأکید کرد: "زمانی که حکومت افغانستان خواستار گفت‌وگو با طالبان بود، این گروه آمادگی نداشت؛ اما حالا که این گروه آماده‌ی گفت‌وگو شده، می‌گوید که با هر کسی حرف می‌زند، ولی با دولت افغانستان نه؛ این گروه می‌گوید که هیأت حکومت را قبول نداریم و باید هیأت حکومت را قبول نداریم و باید هیات دیگری را بفرستند".

او اظهار داشت که  زمانیکه حکومت افغانستان با هیات گفتگو کننده طالبان اعتراضی ندارد، این گروه نباید به چگونکی ترکیب هیات دولتی اعتراضی داشته باشد.

قرار است که نشست بیجینگ به زودی برگزار شود، منابع تایید کرده اند که زلمی خلیل زاد، نمانیده ویژه امریکا در امور افغانستان با نمایندگان طالبان در قطر دیدار کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала