عبدالله عبدالله همه را به "تظاهرات ضد تقلب" فراخواند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaعبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم
عبدالله عبدالله: جرگه مشورتی صلح ممد نیست، در آن شرکت نمی‌کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی از مردم افغانستان خواسته است روز جمعه در "تظاهرات ضد تقلب" شرکت ورزند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله، رئیس تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی با نشر یک فراخوان "راه‌پیمایی در برابر تقلب و تامین شفافیت در انتخابات ریاست‌جمهوری" نوشته است: به دلیل دست‌کاری و جعل مکرر در آرا و ارادۀ مردم، انتخابات و روند مردم‌سالاری در افغانستان به مرحلۀ حساس و خطرناکی رسیده است. مردم افغانستان هربار با شجاعت و وطن‌دوستی، به‌پای صندوق‌های رأی می‌روند تا دولتی مبنی بر ارادۀ شهروندان و باورمند به افغانستان یکپارچه و ارزش‌های ملی و متعهد به اصلاحات و تغییر در سرنوشت ملت، روی کار آید، اما هربار عده‌یی با تقلب، جعل و فساد، ارادۀ ملت بزرگ افغانستان را به بازی می‌گیرند.


در ادامه آمده متن نشر شده آمده است: مردم افغانستان در ۶ میزان ۱۳۹۸، با قبول خطر مرگ و قربانی به پای صندوق‌های رأی رفتند؛ اما چهره‌های خاین به دموکراسی، بار دیگر تلاش کردند به تحریف آرای شهروندان بپردازند و حکومت برخاسته از جعل و تزویر را روی کار آورند.
از مردم باعزت، با شرف و غیور افغانستان از اقوام، مذاهب و ولایات مختلف صمیمانه تقاضا می‌نماییم با حضور پرشکوه و مشارکت بی‌نظیر در راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز فردا جمعه (۸ قوس ۱۳۹۸) به کمیسیون انتخابات، جریان متقلب و حامیان‌آنان تفهیم نمایند که دیگر این ملت تقلب و حکومت برخاسته از تقلب را قبول ندارد و آماده است با استفاده از تمام وسایل و ابزار مسالمت‌آمیز از آرای پاک خود دفاع نماید.
تظاهرات فردا جمعه ۸ قوس ۱۳۹۸ از ساعت ۸ صبح آغاز می‌گردد. تمام مسیرهای مظاهره کنندگان از شمال، غرب، جنوب، شرق و سایر مناطق کابل به فواره‌ی آب منتهی می‌گردد و قطع‌نامه نهایی تظاهرات در این محل در جمع راه‌پیمایان قرائت می‌گردد.

قابل ذکر است که قبل از این جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رییس‌جمهور افغانستان گفته بود که اگر جلو تقلب در روند شمارش آرا گرفته نشود، موج عظیمی از مردم افغانستان تظاهرات سراسری را برای مبارزه با تقلب راه اندازی خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала