کمیسیون مستقل انتخابات حاضر است با دسته های انتخاباتی گفتگو کند

© Photo / IECکمیسیون مستقل انتخابات حاضر است با دسته های انتخاباتی گفتگو کند
کمیسیون مستقل انتخابات حاضر است با دسته های انتخاباتی گفتگو کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که تاکنون روند بازشماری و تفتیش آرا، در 26 ولایت تکمیل شده است و در یک ولایت دیگر نیز جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صبح کابل، کمیسیون مستقل انتخابات برای گفتگو با دسته های انتخاباتی به منظور پایان دادن به اعتراض ها در 7 ولایت شمالی، اعلام آمادگی کرد.

محمد محقق به تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله پیوست - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله: نتیجۀ کار کمیسیون مستقل انتخابات مشروعیت ندارد

حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست خبری گفت در هفت ولایت شمالی، به دلیل اعتراض هواداران شماری از دسته های انتخاباتی، روند بازشماری و تفتیش آرا تاکنون آغاز نشده است.

او افزود که کمیسیون مستقل انتخابات آماده است با دسته های انتخاباتی گفتگو کند و از آنان می خواهد به قانون احترام بگدازند که روند بازشماری آرا در ولایت های باقی مانده، آغاز شود.

نورستانی هشدار می دهد که اگر هواداران دسته های انتخاباتی نگذارند که روند بازشماری در هفت ولایت شمالی آغاز شود، کمیسیون براساس قانون در این مورد تصمیم می گیرد.

دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» هشدار داده است که اگر کمیسیون مستقل انتخابات تا روز شنبه (9، قوس) در تصمیم اش تجدید نظر نکند، موج جدیدی از اعتراضات آغاز خواهد.

عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری  - اسپوتنیک افغانستان
تیم ثبات و همگرایی به کمیسیون انتخابات چهار روز وقت داد

شماری از دسته‌های انتخاباتی نیز به رهبری عبدالله عبدالله، رحمت‌الله نبیل و گلب‌الدین حکمتیار، خواستار ابطال بیش از ۳۰۰ هزار رأی مشکوک اند.

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات تاکید می کنند که زیر فشار هیج کسی قرار ندارد و به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

او گفت: "ما زیر فشار هیچ کسی نیستیم، به تعهدات خود ایستاد استیم و به هیچ کسی اجازه نخواهیم داد که در امور این کمیسیون مداخله کند. طرف‌های انتخاباتی نباید توقع داشته باشند که کمیسیون انتخابات بر خلاف قانون عمل کند. هدف اساسی از تفتیش آرا ثابت کردن آرای معتبر از نا معتبر است. کمیسیون مستقل انتخابات، هر تصمیمی را که گرفته‌ بر بنیاد قانون است".

این در حالی که دسته های انتخاباتی معترض می خواهند که اعتراض های مردمی گسترده ای را در سراسر کشور برگزار کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала