رحمت الله نبیل و پسر محقق در خط نخست تظاهرات

© AP Photo / Musadeq Sadeqرحمت الله نبیل و پسر محقق در خط نخست تظاهرات
رحمت الله نبیل و پسر محقق در خط نخست تظاهرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با وجود این که نیروهای امنیتی افغانستان برخی از جاده های شهر کابل را به دلیل اعتراض های امروز بسته اند، تظاهرات آغاز شده است.
بستن برخی از جاده های شهر کابل توسط نیرهای امنیتی - اسپوتنیک افغانستان
بستن برخی از جاده های شهر کابل توسط نیرهای امنیتی

به گزارش اسپوتنیک، هواداران نامزدان معترض امروز تظاهرات شان را آغاز کردند.

در عکس های که در صفحه های اجتماعی فیسبوک به نشر رسیده است، دیده می شود که در خط نخست این تظاهرات رحمت الله نبیل نامزد ریاست جمهوری، باقر محقق پسر محمد محقق معاوم دوم ریاست اجراییه دیده می شود.

در همین حال، نیروهای امنیتی برخی برخی از جاده‌های شهر کابل را به دلیل اعتراض‌های احتمالی امروز(جمعه، ۸ قوس) به روی رفت و آمد بسته اند.

یادآوری می کنیم، که پیش از این، تیم «ثبات و همگرایی» هشدار داده بود، که امروز جمعه در کابل تظاهرات برگزار خواهد کرد.

عبدالله عبدالله رئیس تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی با نشر یک فراخوان «راه‌پیمایی در برابر تقلب و تامین شفافیت در انتخابات ریاست‌جمهوری» نوشته بود: به دلیل دست‌کاری و جعل مکرر در آرا و ارادۀ مردم، انتخابات و روند مردم‌سالاری در افغانستان به مرحلۀ حساس و خطرناکی رسیده است. مردم افغانستان هربار با شجاعت و وطن‌دوستی، به‌پای صندوق‌های رأی می‌روند تا دولتی مبنی بر ارادۀ شهروندان و باورمند به افغانستان یکپارچه و ارزش‌های ملی و متعهد به اصلاحات و تغییر در سرنوشت ملت، روی کار آید، اما هربار عده‌یی با تقلب، جعل و فساد، ارادۀ ملت بزرگ افغانستان را به بازی می‌گیرند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала