کارشناسان سایبری از ترسناک ترین روند سال نام بردند

© REUTERS / Kacper Pempel/Files حملات هاکران
حملات هاکران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت بین المللی Group-IB ، متخصص در بخش جلوگیری از حملات سایبری ، استفاده از سلاح های سایبری در عملیات نظامی را ترسناک ترین روند سال 2019 شناخته است.

شرکت بین المللی Group-IB ، متخصص در بخش جلوگیری از حملات سایبری ، استفاده از سلاح های سایبری در عملیات نظامی را ترسناک ترین روند سال 2019 شناخته است.

افزایش حملات سایبری امریکا به روسیه - اسپوتنیک افغانستان
افزایش حملات سایبری امریکا به روسیه

اسپوتنیک به نقل از Lenta.ru. دمیتری ولکوف مدیر تخنیکی Group-IB اظهار داشته است: 'اگر سال 2017- سال همه گیر ویروسهای باج افزار WannaCry ، NotPetya و BadRabbit بود ، در سال 2018 آمادگی ضعیفی برای حملات side-channel و تهدیدات مربوط به آسیب پذیری در ریز پردازنده ها پیدا شد. اما سال 2019 سال عملیات علنی سایبری ارتش بود.

وی خاطرنشان کرد: درگیری های بین دولت ها شکل های جدیدی را به خود گرفت و فعالیت سایبری در این رویارویی نقش اصلی را ایفا می نماید.

دمتری ولکوف افزود: "محور محققان در سراسر جهان به تدریج از گروه های هکر با انگیزه مالی که با هک کردن سازمان های مختلف پول بدست می آوردند به سمت مهاجمان طرفدار دولت روآورده اند".

در عین حال ، فعالیت چنین هکرها می تواند سالها مورد توجه قرار نگیرد، فقط یک تعداد کم از آنها نشر عامه می گردد.

ترامپ افزایش حملات سایبری امریکا به روسیه را تکذیب کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ افزایش حملات سایبری امریکا به روسیه را تکذیب کرد

این کارشناس گفت: "دیگر وجود صلح آمیز در انزوا از امنیت سایبری امکان پذیر نیست: هیچ دولتی ، هیچ شرکتی ، هیچ کس نمی تواند این عامل را نادیده بگیرد."

ولکوف به طور مثال، استفاده از سلاح های سایبری برای اهداف سیاسی در ونزوئلا  نام برد. به گزارش Group-IB ، دستکاری در فضای مجازی ، نظیر اختلال در اینترنت در کشورهای مختلف ، می تواند منجر به آسیب های اجتماعی و اقتصادی و همچنین بی ثبات کردن وضعیت در ایالات شود.

در طول مشاهده نیمه دوم سال 2018 و نیمه اول سال 2019 ، متخصصان تعداد زیادی از گروه های قبلاً ناشناخته را کشف کردند که از دولت حمایت مالی می کنند. Group-IB بر فعالیت 38 گروه هکر متمرکز شده است که هفت مورد از آنها قصد جاسوسی داشته است. یکی از این گروه ها ، RedCurl ، است که شرکتهای بیمه ، مشاورتی و ساختمانی را مورد حمله قرار میدهند و از خدمات قانونی برای حملات استفاده می کند ، که تشخیص آنها در زیرساخت های شرکت را دشوار می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала