استفاده از سامانه راکتی «کینژال» برای نخستین بار در قطب شمال

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر استفاده از سامانه راکتی «کینژال» برای نخستین بار در قطب شما
استفاده از سامانه راکتی «کینژال» برای نخستین بار در قطب شما - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سامانه راکتی مافوق صوت «کینژال/خنجر» برای نخستین بار در قطب شمال مورد آزمایش قرار گرفت.
روسیه در تلاش ساخت نسخه ای زمینی راکت خنجر  - اسپوتنیک افغانستان
روسیه در تلاش ساخت نسخه ای زمینی راکت خنجر

به گزارش اسپوتنیک، به گفته یکی از همکاران آژانس، آزمایشاتی که طی آن جنگنده MiG-31K از میدان هوایی اولنگورسک انجام داد، راکت های مافوق صوت را در زمین آموزشی پمبا شلیک کرد، این آزمایش در اواسط ماه نوامبر انجام شد. منبع دوم اظهار داشت: سرعت راکت ها به 10 ماخ رسیده است.

در ماه اگوست، «خنجر» برای نخستین بار در یک نمایشگاه هوایی که در زمین تمرینی «دوبرو ویچی» است به عنوان بخشی از بازی های بین المللی ارتش برگزار شد، به عموم مردم نمایش داده شد.
در مارچ 2018، مجله National Interest نوشت: «خنجر» را نمی توان راکت كروز كه براساس یک موتور جت مافوق صوت كار می كند در نظر گرفت، به همین ترتیب، نمی توان آن را سلاح مافوق صدا نامید، فارغ از اینكه راکت های بالستیک در زمان پرتاب به سرعت مافوق صوت می رسند.

یادآوری می کنیم، که سامانه راکتی با دقت بالای «کینژال» برای نخستین بار توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه مارچ همان سال معرفی شد.

براساس گزارش ها، «خنجر» نسخه ای مدرن از راکت شبه بالستیک تک مرحله ای هدایت شونده با سوخت جامد 9M723 از مجموعه راکت های اسکندر است که قابلیت حمل با جنگنده با سرعتی مافوق صوت دوربرد MiG-31 را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала