افزایش خشونت ها در برابر زنان در ولایت هلمند

© Photo / کسراافزایش خشونت ها در برابر زنان در ولایت هلمند
افزایش خشونت ها در برابر زنان در ولایت هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست امور زنان در ولایت هلمند می گوید که امسال 20 درصد خشونت ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ریاست امور زنان ولایت هلمند می گوید که خشونت در برابر زنان در این ولایت نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وجیهه رسولی، رئیس امور زنان هلمند می افزاید که این خشونت ها شامل فرار از خانه، قتل، ازدواج اجباری و طلاق می‌باشد.

 غنی: مبارزه با خشونت در برابر زنان وظیفه مردان نیست  - اسپوتنیک افغانستان
غنی: خشونت در برابر زنان افتخار نیست

بانو رسولی می‌افزاید: "یگانه راه مبارزه با خشونت در برابر زنان این است که آگاهی عامه را بالا ببریم و مردم را از مسایل حقوقی و اسلامی نسبت به حقوق زنان آگاه بسازیم. بعضی از خانواده‌ها شاید دربارۀ حقوق زنان آگاهی نداشته باشند."

گل سیکا (نام مستعار) که 25 سال عمر دارد یکی از قربانیان این خشونت با زنان در هلمند است و می گوید که برخلاف میبش با یک مرد کهن سال به زور عروسی کرد: " پدرم مجبورم کرد که با این مرد عروسی کنم. من از هیچ چیز خبر نداشتم. من، هم در خانۀ پدرم و هم در خانۀ شوهرم لت وکوب شدم به همین دلیل این تصمیم [پناه آوردن به ریاست امور زنان] را گرفتم".

محمد ولی دوست، یکی از عالمان دین در ولایت هلمند می گوید که ازدواج اجباری در اسلام جایی ندارد: "نکاحی که دربارۀ آن با دختر مشوره نشود درست نیست. این مشوره‌ها دربارۀ تطابق سن دختر و پسر و علایق دو طرف استند".

بربنیاد آمارهایی اخیر کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، خشونت در برابر زنان امسال 8 درصد افزایش یافته است و تاکنون 2762 مورد خشونت در برابر زنان در افغانستان به ثبت رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала