تلفن ترامپ را طی سفرش به افغانستان از وی گرفتند

© REUTERS / Yuri Gripas تلفن ترامپ را طی سفرش به افغانستان از وی گرفتند
 تلفن ترامپ را طی سفرش به افغانستان از وی گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده در یک سفر غیر منتظره روز پنجشنبه وارد افغانستان شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پلیتیکو، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، برای آنکه نتواند از تلفن و توییتر خود هنگام سفر از قبل اعلان ناشده به افغانستان استفاده کند، گوشی وی را از نزدش گرفتند.

این سفر در روز شکرگزاری  که یکی از عید های آمریکاست که همه ساله در در چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر برگزار می شود در یک سفر غیر منتظره  وارد افغانستان شد، جایی که وی با سربازان آمریکایی دیدار کرد.

ترامپ از همان ابتدای دوره ریاست جمهوری اصرار داشت كه علی رغم اعتراضات سرویس های امنیتی و گزارش های بی شماری از رسانه ها مبنی بر اینكه ظاهراً سرویس های اطلاعات خارجی از ترامپ جاسوسی می كنند ، همچنان به استفاده از تلفن شخصی خود ادامه خواهد داد.

هدیۀ «شکرگزاری» ترامپ به افغانستان چه بود؟ - اسپوتنیک افغانستان
هدیۀ «شکرگزاری» ترامپ به افغانستان چه بود؟

سلف ترامپ، باراک اوباما، تنها در آواخر دوره ریاست جمهوری خود از سوی سرویس های ویژه اجازه یافت تا از تلفن همراه استفاده کنند، اما اکثر کارکردهای موجود در آن را از جمله Wi-Fi و تثبیت محل اقامت را غیرفعال کرده بودند.

علاوه بر این، ترامپ تقریبا مخفیانه به فلوریدا انتقال شد و از آنجا به افغانستان رفت و وارد پایگاه نظامی بگرام در شمال کابل شد.

گفتنی است که ارگ ریاست جمهوری نیز افزوده است، در این دیدار روسای جمهور دو کشور تاکید کردند که اگر طالبان متعهد به یک موافقتنامه صلح هستند، باید آتش بس را قبول کنند.

شایان ذکر است که این نخستین سفر دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا به افغانستان می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала