کوریای شمالی نخست وزیر جاپان را شدیدا توهین کرد

© AP Photo / Koji SasaharaПремьер-министр Японии Синдзо Абэ
Премьер-министр Японии Синдзо Абэ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه رسمی کوریای شمالی نخست وزیر جاپان را از بابت عدم تفاوت قائل شدن میان پرتابگر چندمنظوره و موشک بالستیک، احمق و کوتوله سیاسی خطاب کرد که در جهان نظیر ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازآژانس مرکزی تلگراف کوریای شمالی، معاون مدیرکل دفتر امور جاپان در وزارت خارجه کوریای شمالی می‌گوید نخست وزیر جاپان فرق پرتابگر چندمنظوره و موشک بالستیک را نمی‌داند و از این بابت مستحق انتقاد است. او نخست وزیر جاپان را " ابله" در جهان و یک "کوتوله سیاسی" نامید

گفتنی است کوریای شمالی در چهارمین آزمایش موفق راکت انداز چندمنظوره خود، 2 راکت کوتاه برد را در امتداد ساحل شرقی این کشور به داخل دریا پرتاب کرد.

در همین راستا، آبه این اقدام را تهدیدی برای امنیت جامعه بین‌الملل توصیف و از تداوم آزمایش موشک‌های بالستیک کوریای شمالی ابراز نگرانی کرد.

آژانس خبری «کی‌سی‌ان‌ای» کوریای شمالی به نقل از معاون مدیرکل دفتر امور جاپان در وزارت خارجه کوریای شمالی گزارش داد: «می‌توان گفت که شینزو آبه یک "ابله" در جهان و "احمق‌ترین" مرد شناخته‌شده در تاریخ است چرا که او نمی‌تواند با دیدن تصویر همراه گزارش، یک موشک شلیک‌شده از سیستم راکتی چند منظوره را تشخیص دهد. آبه ممکن است در آینده نزدیک و مقابل چشمانش ببیند که یک موشک بالستیک واقعی چیست».

قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، کوریای را از شلیک موشک‌های بالستیک و استفاده از این نوع فناوری‌ منع می‌کند اما کوریای شمالی این محدودیت را به عنوان نقض حق دفاع از خود رد کرده است.

 پیونگ‌یانگ اوایل نوامبر هم از سخنان انتقادی نخست‌وزیر جاپان انتقاد کرده بود. در آن زمان توکیو اعلام کرد، آنچه که کوریای شمالی در 31 اکتبر آزمایش "پرتابگر راکتی چند منظور فوق‌العاده بزرگ" توصیف کرد، احتمالا موشک‌های بالستیک است که نقض تحریم‌های سازمان ملل متحد به حساب می‌آید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала