استولتنبرگ: ناتو روند صلح افغانستان را زیرنظر دارد

© AFP 2023 / Mandel Ngan استولتنبرگ: ناتو روند صلح افغانستان را زیرنظر دارد
 استولتنبرگ: ناتو روند صلح افغانستان را زیرنظر دارد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو، تأکید دارد که این سازمان در افغانستان خواهد ماند و طالبان در میدان‌های نبرد برنده نخواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو از تماس‌ها میان امریکا و گروۀ طالبان استقبال می‌کند و می‌گوید که ایالات متحده به‌طور منظم دربارۀ روند صلح افغانستان به هم‌پیمانان ناتو گزارش می‌دهد.

او در این باره افزود: «مایک پمپئو، وزیرخارجۀ امریکا در این باره (روند صلح افغانستان) بحث کرده‌است و به هم‌پیمانان ناتو گزارش داده‌است. سفیر خلیل‌زاد نیز در این باره گزارش داده‌است و با هم‌پیمانان بحث کرده‌است. و ما تمام وقت، در حال مشاوره هستیم بخاطری‌که این تنها مسلۀ ایالات متحده در داخل افغانستان نیست، ما باید این را به یاد داشته باشیم که آن‌جا (افغانستان) هم‌چنان شماری از نیروهای غیرامریکایی نیز حضور دارند.»

دبیرکل ناتو، افزود که مأموریت در افغانستان به‌عنوان بزرگترین عملیات نظامی ناتو در بیرون از اروپا باقی مانده‌است. او تأکید کرد که مأموریت کنونی ناتو در افغانستان به این لحاظ است که از تبدیل شدن افغانستان به لانۀ امن هراس‌افگنان بین‌المللی جلوگیری کند.

او در پاسخ به پرسشی دربارۀ سفر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا به افغانستان بیان داشت: «ما فکر می‌کنیم که بهترین راه برای این‌که مطمین شویم یک توافق، یک توافق واقعی، به‌میان آید، این است که ما پشتیبانی مان را از نیروهای امنیتی افغان ادامه بدهیم و پیام بدهیم به طالبان که ما برای ماندن (در افغانستان) آماده‌ایم؛ ما متعهد استیم و آن‌ها نمی‌توانند در میدان‌های نبرد برنده شوند».

او افزود: «آن‌ها (طالبان) باید در میز مذاکره بنشینند و صلح کنند. و به این خاطر، پیام ناتو این است که ما متعهد استیم و ما پشتیبانی خود از نیروهای امنیتی افغان را ادامه می‌دهیم؛ اما مطمینأ از هر تلاشی که برای دریافت یک راه حل سیاسی باشد پشتیبانی می‌کنیم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала