طالبان: ترامپ به جزء مذاکره با ما راه دیگری ندارد

© Sputnik / PMمولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو
مولوی حنفی، عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر در دومین نشست بینالافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک منبع گروه طالبان در واکنش به اظهارات ترامپ در خصوص برقراری آتش‌بس در افغانستان گفت: امیدواریم سفر ترامپ ثابت کند که وی در آغاز مذاکرات جدی است، ما اعتقاد داریم که وی بجز مذاکره گزینه دیگری ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، گروه طالبان در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا مبنی بر آمادگی طالبان برای توافق آتش‌بس، می‌گوید آتش‌بس میان این گروه و امریکا پس از امضای توافقنامه میان دو طرف به صورت فوری برقرار خواهد شد.

ین منبع که نخواست نامی از او برده شود در صحبت با رسانه ها گفته است، توافقنامه‌ صلح میان دو طرف قبلا نهایی شده بود و آتش‌بس بخشی از آن بوده است.

این منبع اما تاکید کرد که در مورد آتش‌بس با نیروهای امنیتی افغان در مذاکرات بین‌الافغانی صحبت خواهد شد.

طالبان در حالی از آمادگی برای مذاکرات و آتش‌بس خبر می دهد، که ترامپ برای نخستین شب جمعه راهی پایگاه نظامی بگرام در افغانستان شد تا در جشن شکرگزاری در میان نظامیان این کشور حاضر شود.

جنرال مارك ميلی رئیس کمیته لوی درستیزهای قوای زمینی  - اسپوتنیک افغانستان
خوش بینی امریکا به از سرگیری مذاکرات با طالبان

ترامپ در جمع خبرنگاران در افغانستان گفت: ما در حال دیدار با طالبان هستیم و آنها به دنبال یک توافق صلح هستند. 

ترامپ گفت:- "ما می‌گوییم که باید آتش‌بس باشد، اما آن‌ها می‌گفتند که نمی‌خواهند آتش‌بس کنند. حالا آن‌ها می‌خواهند آتش‌بس کنند. معتقدم که همینطور می‌شود".

اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان هم در کنار آقای ترامپ حضور داشت. آقای ترامپ از او برای صحبت دعوت کرد و آقای غنی در سخنانی از "اوج فداکاری" سربازان امریکایی در کشورش تشکر کرد.

در اعلامیه‌ای که از سوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان منتشر شد نیز آمده که دو طرف در این دیدار تاکید کرده‌اند که "اگر طالبان متعهد به یک موافقتنامه صلح هستند، باید آتش بس را قبول کنند."

یادآوری می کنیم، که 13 هزار نظامی امریکایی در افغانستان در قالب ماموریت ناتو حضور دارند و در 18 سال گذشته نتوانسته اند طالبان را شکست و بحران افغانستان را پایان بدهند.

در طول 18 سال گذشته 2400 نظامی امریکایی در افغانستان کشته شده و این در حالیست، که طی سال اخیر 19 نظامی این کشور کشته شدند که در 5 سال اخیر پیشینه نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала