وزارت دفاع از کشته شدن شماری از داعشی ها در اچین ننگرهار خبر داد

© Photo / وزارت دفاعقتل چهارده عضو داعش به شمول هفت پاکستانی در حملات هوایی در ننگرهار
قتل چهارده عضو داعش به شمول هفت پاکستانی در حملات هوایی در ننگرهار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این در حالیست که در یک ماه اخیر شمار زیادی از جنگ‌جویان داعش با اعضای خانواده‌های‌شان که تعدادشان به بیش از یک‌هزار نفر می‌رسد، در نتیجه‌ی فشارهای نظامی به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آریانا نیوز، وزارت دفاع کشور اعلام کرده است که 11 تن از جنگ‌جویان گروه داعش در نتیجه‌ی حملات هوایی نیروهای افغان در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار کشته شده‌اند.

فواد امان، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع امروز (شنبه، 9 قوس) به رسانه ها گفت که این جنگ‌جویان در ادامه عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی و دفاعی در ولسوالی اچین کشته شده‌اند.

آقای امان همچنان گفت که این عملیات از چندی به این طرف برای پاکسازی کامل اچین از وجود جنگ‌جویان داعش راه‌اندازی شده است.

به گفته‌ی او، بخش‌های زیادی از ولسوالی اچین تا کنون از وجود داعش پاکسازی شده و جنگ‌جویان این گروه تنها در نقاط دوردست این ولسوالی حضور دارند.

معاون سخن‌گوی وزارت دفاع افزود که در یک ماه اخیر شمار زیادی از جنگ‌جویان داعش با اعضای خانواده‌های‌شان که تعدادشان به بیش از یک‌هزار نفر می‌رسد، در نتیجه‌ی فشارهای نظامی به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند.

او تأکید کرد که آن‌عده از جنگ‌جویان داعش که تسلیم نشوند، به شدت سرکوب خواهند شد.

این در حالی است که دولت افغانستان اخیر شکست کامل گروه داعش را در ولایت ننگرهار اعلام کرده است. به گفته‌ی مقام‌های ارشد دولت افغانستان، جنگ‌جویان داعش در برخی ولایات دیگر نیز حضور دارند، اما از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی سرکوب خواهند شد.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید. گروه‌های داعش و طالبان در بخش‌هایی این ولایت فعالیت دارند. داعش ننگرهار را به‌عنوان خاستگاه شان می‌پندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала