ناتو روسیه را «تهدید بزرگ» نامید

© AFP 2023 / Justin Tallisناتو روسیه را «تهدید بزرگ» نامید
ناتو روسیه را «تهدید بزرگ» نامید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیرکل ناتو می‌گوید که روسیه در ساخت سلاح‌های هسته‌ای و نقض پیمان منع سلاح‌های هسته‌ای میان برد سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در یک مصاحبه که با تلویزیون فرانس24 داشته، در پاسخ به سوال که کدام کشور تهدید بزرگ برای این سازمان است اظهار داشت.

ناتو در تماس با روسیه علاقه دوجانبه می بیند - اسپوتنیک افغانستان
ناتو در تماس با روسیه علاقه دوجانبه می بیند

وی گفت: روسیه با اطمینان در ایجاد سلاح‌های هسته‌ای و نقض پیمان استقرار راکت‌های میان برد سرمایه‌گذاری کرده است.

در عین حال، وی خاطر نشان کرد که ناتو قویترین و موفق ترین اتحاد در تاریخ است. به گفتۀ استولتنبرگ، این موفقیت به لطف توانایی سازگاری در «دنیای متغیر» به دست آمده است.

پیش از این، بن والاس، وزیر دفاع ملی بریتانیا گفته بود که روسیه تهدیدی واقعی برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است. به گفتۀ وی، برای مقابله با آن باید اتحاد اطلاعاتی «پنج چشم» که شامل خدمات ویژه امریکا، بریتانیا، استرالیا، نیوزیلند و کانادا است را تقویت کرد.

در ماه سپتمبر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد داد که ده‌ها کشور از جمله اعضای ناتو، استقرار راکت‌های میان برد هسته‌ای در اروپا و مناطق دیگر را ممنوع اعلام کنند. وی همچنان گفت که تا زمان که امریکا راکت‌های خود را در اروپا

پیش از این ، بن والاس ، رئیس وزارت دفاع انگلیس گفته بود كه روسیه تهدیدی واقعی برای ناتو است. به گفته وی ، برای مقابله با آن ، تقویت تعامل اتحاد اطلاعاتی پنج چشم ، که شامل خدمات ویژه ایالات متحده ، انگلیس ، استرالیا ، نیوزلند و کانادا است ، نیز ضروری است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала