سبک لباس پوشیدن رهبر کوریای شمالی چرا تغییر کرده است؟ + عکس

© AP Photo / Minh Hoangسبک لباس پوشیدن رهبر کوریای شمالی چرا تغییر کرده است؟ + عکس
سبک لباس پوشیدن رهبر کوریای شمالی چرا تغییر کرده است؟ + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تغییر سبک لباس رهبر کوریای شمالی باعث شده این سوال در اذهان تقویت شود که آیا وی غیرمستقیم در پی رساندن پیامی است؟

به گزارش اسپوتنیک به خبرگزاری یونهاپ، هشت سال از روی کار آمدن کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی پس از مرگ پدرش کیم جونگ ایل گذشته و سبک جدید لباس پوشیدن وی این سوال را در اذهان متبادر کرده که آیا وی در صدد ترسیم تصویری منحصر به فرد از خود است یا خیر.

رهبر کوریای شمالی روز پنجشنبه که بر عملیات پرتاب دو راکت میان برد نظارت می‌کرد سبک سنتی لباسی که پدر و پدربزرگ اش رهبران پیشین کوریای شمالی آن را رعایت می‌کردند،‌ کنار گذاشت و با یک پالتوی بلند مشکی ظاهر شد.

وی همچنین چند روز پیشتر از پرتاب راکت در یک بازدید میدانی از تجهیزات نظامی با یک بالاپوش روشن و پیراهنی آبی دیده شد.

© Photo / РёнхапКим Чен Ын
سبک لباس پوشیدن رهبر کوریای شمالی چرا تغییر کرده است؟ + عکس - اسپوتنیک افغانستان
Ким Чен Ын

خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی بر این باور است چنین تغییری با توجه به آنکه کیم قدرتش را در کوریای شمالی تثبیت کرده نشان دهنده آن است که وی در صدد آن است تا بگوید نمی‌خواهد ادامه دهنده سبک رهبران پیشین حتی در شیوه لباس پوشیدن است.

کیم یونگ-هیون استاد مطالعات کوریای شمالی در دانشگاه دانگاک می‌گوید: کیم سعی دارد تا جایی که می‌تواند چهره و فضای اطرافش را به شیوه خاص خودش ترسیم کند.

برخی تحلیلگران بر این باورند تغییر اخیر در پوشش رهبر کوریای شمالی ممکن است بیشتر ترجیح شخصی او باشد در حالی که نمی‌توان از برداشت‌های سیاسی این اقدام نیز صرف‌نظر کرد.

© Photo / РёнхапКим Чен Ын
سبک لباس پوشیدن رهبر کوریای شمالی چرا تغییر کرده است؟ + عکس - اسپوتنیک افغانستان
Ким Чен Ын

در واقع رهبر کنونی کوریای شمالی سبک رهبری متفاوتی نسبت به اسلاف خود به نمایش گذاشته و همانگونه که همگان شاهد بوده اند سعی کرده با، روسیه و چین رابطه متفاوتی داشته باشد.

اما این سوال باقی است که آیا تغییر در نحوه لباس پوشیدن رهبر جوان کوریای شمالی ممکن است به تغییری بزرگ در سیاست خارجی و نظامی پیونگ یانگ منجر شود یا خیر.

این در شرایطی است که مذاکرات امریکا-کوریای شمالی که با چنان هیجانی در سال 2018 شروع شد به بن بست رسیده است و کیم اعلام کرده واشنگتن فقط تا پایان سال جاری فرصت دارد تا با ارائه بسته جدیدی از پیشنهادات راه حلی برای برون رفت از وضعیت موجود ارائه کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала