واکنش دیکاپریو به اتهامات آتش‌زدن به جنگل‌های آمازون

© AP Photo / Jordan Straussواکنش دیکاپریو به اتهامات آتش‌زدن به جنگل‌های آمازون
واکنش دیکاپریو به اتهامات آتش‌زدن به جنگل‌های آمازون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لئونارد دیکاپریو اتهامات رئيس جمهور برازیل علیه وی مبنی بر حمایت مالی از سازمان‌های غیرحکومتی که ممکن با آتش‌سوزی‌های جنگل‌های آمازون مرتبط باشند، رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، لئونارد دی‌کاپریو، هنرپیشه سینمایی هالیوود در صفحه انستاگرام خود نوشته است که او از گروه‌هایی حمایت می‌کند که سیستم محیط زیستی امریکای جنوبی را حفاظت می‌کنند.

وی گفت: "هرچند آنها شایسته پشتیانی اند، ما این سازمان‌ها را حمایت مالی نمی‌کنیم".

Публикация от Leonardo DiCaprio (@leonardodicaprio)

به تاریخ ۳۰ نومبر ژائیر بولسونارو، رئيس جمهور برازیل گفت که دی‌کاپریو "به سازمان‌های غیرحکومتی برای آتش‌زدن آمازون پول می‌دهد".

به گفته وی، آنها قصداً جنگل‌ها را آتش می‌زنند تا از هنرپیشه کمک مالی بدست آورند. بولسونارو افزود: "عکس می‌گیرند، به سازمان‌ها (سازمان‌های حفظ جنگل‌ها) می‌فرستند، آنجا آنها را نشر می‌کنند، سپس با دی‌کاپریو تماس می‌گیرند، او ۵۰۰ هزار دالر به این سازمان پرداخت می‌کند". با این حال، رئيس جمهور برازیل هیچ سند یا شواهدی ارایه نکرده است.

تابستان سال ۲۰۱۹ شمار آتش‌سوزی‌ها در قلمرو آمازون به ۸۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. کارشناسان محیط زیست درمورد آینده این جنگل‌ها نگران اند، زیرا این جنگل‌ها قسمت قابل ملاحظه اکسینجن در اتمسفیر زمین را تولید می‌کنند.

قابل ذکر است که لئونارد دی‌کاپریو یکی از فعالین مبارزه بخاطر محیط زیست است که در سراسر جهان درمورد تغییر اقلیم سخنرانی می‌کند. وی حتی در جریان سخنرانی در مراسم اهدای جایزه اسکار به تاریخ ۲۸ فبروری، مردم را به توجه به وضعیت محیط زیست در جهان فرا خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала