پتانسیل اقتصادی سازمان همکاری شانگهای اروپا و کشورهای عربی را به خود سوق داده

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation/Vadim Savitskii /  مراجعه به بانک تصاویر پتانسیل اقتصادی سازمان همکاری شانگهای اروپا و کشورهای عربی را به خود سوق داده
پتانسیل اقتصادی سازمان همکاری شانگهای اروپا و کشورهای عربی را به خود سوق داده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علاقه اتحادیه اروپا و کشورهای عربی به پتانسیل اقتصادی سازمان همکاری شانگهای رو به افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر نوروف دبیر کل سازمان همکاری شانگهای، در گفتگو با رسانه‌ها افزوده است که دلچسپی کشورهای اروپایی و عربی به رشد اقتصادی سازمان شانگهای رو به افزایش است.
رئیس سازمان گفت:«پتانسیل اقتصادی سازمان شانگهای در حال حاضر کشوری های اروپایی، عربی و بخصوص امریکا را به خود جذب کرده است، بطور مثال، ما هفته آینده با سازمان کشورهای عربی ملاقات خواهیم داشت. آنها خواهان همکاری و اشتراک در فعالیت‌های سازمان ما را دارند.اخیراً با 28 سفیر اتحادیه اروپا در پکن ملاقات کردم، تقریباً یک ساعت با هم صحبت کردیم. آنها خاطرنشان كردند كه سازمان همکاری شانگهای به ويژه در مورد تضمين ثبات و امنيت منطقه، به يك سازمان تأثیرگذار تبدیل شده است».
به گفته نوروف، پس از پیوستن هند و پاکستان با سازمان همکاری شانگهای علاقه جامعه جهانی نسبت به گذشته بیشتر شده است.
یادآوری می کنیم، که سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین ‌المللی است که در ۱۵ جون سال ۲۰۰۱ میلادی  در شهر «شانگهای» تاسیس شد.
چین، روسیه، هند، پاکستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان از اعضای اصلی این سازمان و ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала