گروگان آزاد شده استرالیایی: به طالبان احترام زیادی قایلم

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutگروگان آزاد شده استرالیایی: به طالبان احترام زیادی قایلم
گروگان آزاد شده استرالیایی: به طالبان احترام زیادی قایلم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استاد استرالیایی تبار دانشگاه امریکایی کابل گفت، که از طالبان نفرت ندارد و برای برخی از آن‌ها نیز احترام زیادی قایل است.
قطر: در آزادی 2 استاد دانشگاه امریکایی افغانستان نقش موثری داشتیم  - اسپوتنیک افغانستان
قطر: در آزادی 2 استاد دانشگاه امریکایی افغانستان نقش موثری داشتیم

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، «تیموتی ویکس» استاد استرالیایی تبار دانشگاه امریکایی کابل پس از سه سال اسارت در زندان طالبان، برای نخستین بار پس از آزادی‌اش که حدود دو هفته پیش رخ داد درباره ارتباط قوی خودش با برخی از اعضای طالبان خبر داد.

این استاد 50 ساله استرالیایی در اگوست سال 2016 میلادی به همراه «کوین کینگ» شهروند امریکایی و دیگر استاد دانشگاه امریکایی کابل توسط طالبان ربوده شده بود.

به گزارش «گاردین»، پیش از تبادل این دو استاد دانشگاه با 3 نفر از اعضای ارشد «شبکه حقانی» نیروهای ویژه امریکایی شش تلاش ناکام برای رهایی آن‌ها داشتند و در مذاکرات مستقیم امریکا و طالبان نیز بارها مسئله آزادی آن‌ها مطرح شده بود.

این رسانه انگلیسی نوشت، که دقایقی پیش از آنکه ویکس از پیش نگهبانان طالبان برود برخی از آن‌ها را در آغوش کشیده و اعضای طالبان نیز برای وی آرزوی تندرستی کردند.

این شهروند استرالیایی در زمان اسارتش پشتو را فرا گرفته و می‌گوید، که در این زمان با وی بخوبی رفتار می‌شده است.

وی درباره اعضای طالبان که نگهبانی وی را داشتند نیز گفت: برای من آنها سرباز بودند و سربازان دستور فرماندهان خود را اطاعت می‌کنند. آنها انتخابی ندارند. آنها آنجا بودند چون دستور داشتند تا مواظب من باشند.

ویکس افزود: به هیچ عنوان از آن‌ها متنفر نیستم و برای برخی از آن‌ها احترام زیادی قایلم و برخی از آن‌ها را نیز بسیار دوست داشتم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала