متهم شدن امریکا به دخالت در امور کمیته قانون اساسی سوریه

© AFP 2023 / Philippe Desmaesمتهم شدن امریکا به دخالت در امور کمیته قانون اساسی سوریه
متهم شدن امریکا به دخالت در امور کمیته قانون اساسی سوریه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه سوریه امریکا را به دخالت در امور و فعالیت‌های کمیته قانون اساسی کشور متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سانا، وزارت امور خارجه سوریه با نشری اعلامیه‌ای واشنگتن را به دخالت در فعالیت‌های کمیته قانون اساسی و همچنان تلاش برای تحمیل دستور خود به این کمیته متهم کرد.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه: وجود پنج گروه نظامی مختلف در سوریه نگران کننده است - اسپوتنیک افغانستان
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه: وجود پنج گروه نظامی مختلف در سوریه نگران کننده است

در سند آمده است: بیانیۀ وزارت امور خارجه امریکا در مورد جلسات کمیته قانون اساسی که در ژنو برگزار شد به طور قطعی تلاش‌های واشنگتن را به دخالت در امور سایر کشورها و تحمیل دستور کار خود در کمیته قانون اساسی سوریه تایید می‌کند.

در این سند تاکید می‌شود: گفتگوهای که در ژنو صورت گرفته میان سوری است و کسی حق ندارد به هر بهانه‌ای در آن مداخله و یا از طرفی حمایت کند.

وزارت امور خارجه سوریه می‌گوید که نقش گیر پدرسن نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه «فقط بحث در کمیته را تسهیل کند».

این وزارتخانه می‌گوید که «هرگونه عقیده یا اظهارنظر امریکا یا سایر کشورها هیچ ارزشی بر کار کمیته نداشته و همچنان به ماهیت، شکل و محتوای گفتگوهای آن تاثیر نمی‌گذارد.

در تاریخ 30 نوامبر، وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرد نمایندگان دولت سوریه برای دیدار با نمایندگان اپوزیسیون خواهان پیش شرط‌هایی بودند که به روشنی نقض اصول کاری کمیته و تلاشی آشکار برای کارشکنی در این امر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала