ادامۀ رأی‌زنی‌ ها برای اعلام نتایج بازشماری آرا

© Photo / IECکمیسیون مستقل انتخابات
کمیسیون مستقل انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قراربود کمیسیون مستقل انتخابات، نتیجۀ بازشماری آرای 27 ولایت را روزگذشته اعلام کند اما این وعده عملی نشد.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از رسانه های خبری کابل، عصمت الله مل، معاون کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که رهبری کمیسیون مستقل انتخابات، بزودی دربارۀ چگونگی اعلام نتایج بازشماری آرا در 27 ولایت، تصمیم خواهد گرفت.

ازمیان در حدود 8300 محل رأی‌دهی، آرای در حدود 7هزار محل در 27 ولایت بازشماری شده‌اند، اما بازشماری آرای 1347 در هفت ولایتی که دفترهای کمیسیون مستقل انتخابات از سوی دسته‌های انتخاباتی مسدود استند، شروع نشده‌است.

  معاون کمیسیون مستقل انتخابات می‌افزاید که قرار است دبیرخانۀ این کمیسیون، گزارش تفصیلی نتایج بازشماری آرای 27 ولایت را به رهبری کمیسیون انتخابات بفرستد و رهبری کمیسیون دربارۀ اعلام این نتایج تصمیم خواهد گرفت.

کمیسیون مستقل انتخابات  - اسپوتنیک افغانستان
اعتراض بی‌نتیجه تیم «عبدالله»/ کمیسیون انتخابات ابطال 300 هزار رأی را نپذیرفت

در همین حال، حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دبیرخانۀ کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که یک گروۀ فنی در حال آماده ساختن یک گزارش کلی است و این گزارش را به رهبری کمیسیون ارایه خواهد کرد: «اینان روی یک گزارش تفصیلی کار می‌کنند. تمام موارد، آن مواردی که آرا باطل می‌شوند، آن هم مشخص می‌شود؛ یعنی روی یک گزارش کلی کار می‌کنند و روی میز کمیسیون گذاشته می‌شود»»

قراربود کمیسیون مستقل انتخابات، نتیجۀ بازشماری آرای 27 ولایت را روزگذشته اعلام کند اما این وعده عملی نشد.

شماری از مقام‌های پیشین کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گویند که کمیسیون انتخابات باید نخست نگرانی‌های شریکان انتخاباتی‌اش را ازبهر بازشماری رفع می‌کرد و سپس بازشماری آرا را آغاز می‌کرد.

کمیسیون مستقل انتخابات، باید نتایج نخستین انتخابات ریاست‌جمهوری را به روز بیست‌وهفتم ماه میزان اعلام می‌کرد، اما با گذشت بیش از دوماه از برگزاری این انتخابات – شش میزان – تاکنون هیچ‌گونه نتایج اعلام نشده‌است.

هرچند جنجال کمیسیون با شماری از دسته‌های انتخاباتی بر سر 300 هزار رأی پایان نیافته است، اما منابعی در کمیسیون می‌گویند که احتمال دارد این نهاد بربنیاد نتایج 27 ولایت نتیجۀ نخستین انتخابات را درآیندۀ نزدیک اعلام کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала