افزایش حضور نظامی امریکا؛ جاپان جزیره ماگاشیما را تحفه می دهد

© AP Photo / Xinhuaژاپن برای محاکمات نظامی یک جزیره به ایالات متحده خواهد داد
ژاپن برای محاکمات نظامی یک جزیره به ایالات متحده خواهد داد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جاپان تصمیم دارد این جزیزه را بخرد و آن برای محاکمات نظامی در اختیار امریکا قرار دهد

به گزارش اسپوتنیک، ماگاشیما که در 30 کیلومتری جنوب جزیزه کیوشو قرار دارد، شوگا یوشیهید، رئیس دولت چاپان می گوید که توافق خرید این جزیره در تاریخ 29 ماه نومبر، انجام شده است، پس از مذاکرات بین وزارت دفاع و مالکان این جزیره، دولت چاپان 146 میلیون دالر برای خرید هزینه خواهد کرد.

Авианосец ВМС США Ronald Reagan покидает порт города Йокосука в Японии - اسپوتنیک افغانستان
جاپان از پرداخت 8 میلیارد دالر باج به امریکا امتناع ورزید

در حاضر، آزمایش های نظامی امریکا در جزیزه ایوو جیما، در 1500 کیلومتری جنوب شرقی ماگاشیما، خیلی دورتر از سواحل جزیره اصلی این کشور، هونشو، انجام می شود. درست در جای که پایگاه هوایی نیروهای دفاعی و دریایی جاپان قرار دارد. با این حال، ایالات خواستار انتقال به جزیره دیگر است، زیرا جزیره ایوو جیما دورتر از پایگاه های نظامی امریکا واقع شده است.

رئیس دولت جاپان افزود: که ساخت و ساز در جزیره ماگاشیما به زودی آغاز می شود، افزود در حال حاضر نمی تواند جزئیات دیگری را افشا کند، زیرا معامله هنوز کامل نشده است.

در اوایل ماه نومبر، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام كرد که اتحاد نظامی جاپان و امریکا مانع برقراری معاهده صلح بین مسکو و توکیو است، او اظهار داشت که فهرستی از نگرانی ها خاص روسیه در مورد امنیت در رابطه با حضور سربازان امریکایی، به جاپانی ها در وزارت امور خارجه تحویل داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала