Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فوری؛ سون هیونگ مین بهترین بازیکن بین المللی آسیا شد

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر سون هیونگ-مین
سون هیونگ-مین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سون هیونگ مین بازیکن کوریایی تیم فوتبال تاتنهام لقب بهترین بازیکن بین المللی آسیا را بدست آورد.

به گزارش اسپوتنیک، سون هونگ مین کاپیتان تیم ملی کوریای جنوبی و ستاره خط حمله تاتنهام هاتسپور در جوایز سالانه 2019 برای سومین بار به عنوان بهترین بازیکن بین المللی سال قاره کهن لقب گرفت تا از این حیث رکوردار شود.

سون که در سال های 2015 و 2017 نیز به این جایزه دست یافته بود، بار دیگر با سپری کردن یک فصل چشمگیر برای باشگاه و کشورش، به این امر مهم رسید.

او 12 گل و 6 پاس گل در 31 بازی لیگ برتر جزیره داشت و تاتنهام را تا رسیدن به رده چهارم جدول رده بندی 2018/19 کمک کرد و نیز در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا تا دیدار نهایی رساند جایی که تیم لندنی اولین حضورش را تا آن مرحله تجربه کرد و فینال اما با نتیجه 2-0 به سود لیورپول پایان یافت.

برای این بازیکن 27 ساله در این فصل تغییر زیادی به وجود نیامده زیرا مهاجم کوریایی همچنان در هر دو تورنمنت (لیگ قهرمان و لیگ برتر) به گلزنی خود برای تاتنهام ادامه می دهد و تعهد او به کوریای جنوبی نیز بیشتر است.

سون در جنوری سال گذشته جام حذفی کشورش را به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی آسیا در جام ملت های آسیا 2019 رساند ولی با قبول شکست  1-0 برابر قطر قهرمان نهایی این مسابقات، از رقابت ها کنار رفت ولی در مرحله مقدمات جام جهانی 2022 هم اکنون در صدر جدول گروهش ایستاده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала