از شرایط مذاکرات مستقیم با طالبان نامبرده شد

© Sputnik مذاکرات مستقیم با طالبان فقط در صورت آتش بس امکان پذیر است
 مذاکرات مستقیم با طالبان فقط در صورت آتش بس امکان پذیر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت در صورتی که طالبان پیشنهاد آمریکا درباره آتش‌بس را بپذیرد، گفت‌وگوهای مستقیم با این گروه آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان طی کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: اگر طالبان پیشنهاد آمریکا درباره آتش‌بس را بپذیرد، گفت‌وگوهای مستقیم میان دولت و گروه مذکور آغاز خواهد شد.

صدیقی افزود: امیدواری ما این است که طالبان در صورت اجرای وعهده های خود برای دست کشیدن از جنگ با پذیرش آتش‌بس موافقت کند، زیرا ما بر این باوریم که در حال حاضر بهترین فرصت برای پایان جنگ و آتش بس در کشور وجود دارد.

سفر ترامپ به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
اظهارات خبرنگار فاکس نیوز: حتا پیلوت تا عبور از مرز امریکا از سفر ترامپ به افغانستان خبر نداشت

پیش از این رئیس جمهور آمریکا در سفر غیرمنتظره‌ به افغانستان، از تمایل طالبان برای برقراری آتش‌بس سخن گفت اما برخلاف سخنان ترامپ شماری از اعضای پیشین طالبان در کابل می‌گویند تا هنگامی ‌که توافق صلح میان ایالات متحده و طالبان امضاء نشود و گفت‌وگو میان گروهای افغانی آغاز نشود، این گروه به آتش‌بس تن نخواهد داد.

قابل یاد آوری است که ترامپ روز 5 سپتامبر گفت که به دلیل حمله تروریستی در کابل که منجر به مرگ 12 تن از جمله یک سرباز آمریکایی شد، مذاکرات با طالبان را متوقف کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала