پاکستان بدهی ۹۳.۵ میلیون دالری شوروی سابق را به روسیه می‌پردازد

© AFP 2023 / Ishara S.Kodikaraپاکستان ۹۳.۵ میلیون دالر بدهی شوروی سابق را به روسیه می‌پردازد
پاکستان ۹۳.۵ میلیون دالر بدهی شوروی سابق را به روسیه می‌پردازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه و پاکستان توافقنامه‌ی دوجانبه را به امضا رسانیده اند که بر اساس آن، اسلام‌آباد باید بدهی ۹۳.۵ میلیون دالری شوروی سابق را به مسکو بپردازد.

به گزارش اسپوتنیک، در دهه ۱۹۸۰ پاکستان به اتحاد جماهیر شوروی محصولات صنعتی سبک می‌فرستاد و محاسبات میان طرفین از طریق بانک ملی پاکستان صورت می‌گرفت. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، صادرکنندگان اعلام داشتند که پول برخی از محصولات پرداخته نشده است.

امیدواری پاکستان به میانجی‌گری روسیه در حل معضله کشمیر - اسپوتنیک افغانستان
امیدواری پاکستان به میانجی‌گری روسیه در حل معضله کشمیر

اخیرا دو کشور توافقنامه‌یی را مبنی بر حل و فصل مطالبات و بدهی های متقابل مالی برای عملیات دوران اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسانیدند که بر اساس آن پاکستان باید ۹۳.۵ میلیون دالر بدهی آن دوران را به روسیه بپردازد.

این توافقنامه از جانب روسیه توسط سرگئی ستورچاک، معاون وزیر مالیه روسیه و از جانب پاکستان توسط قاضی خلیل‌الله، سفیر پاکستان در روسیه به امضا رسیده است.

در آغاز ماه نومبر روزنامه پاکستانی The Express Tribune گزارش داده بود که اسلام‌آبادقصد دارد بدهی مسکو را بپردازد. در گزارش آمده بود که سفیر پاکستان در روسیه موظف شده است تا توافقنامه‌یی را مبنی بر پرداختن بدهی ۹۳.۵ میلیون دالری طی ۹۰ روز را با روسیه به امضا برساند. این تصمیم توسط رهبری پاکستان اتخاذ شده است تا به اختلاف سی ساله با روسیه نقطه پایان گذاشته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала