Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

چهار ماه محرومیت برای "تانک روس" از سوی اتحادیه جهانی کشتی

© Sputnik / Рамиль Ситдиков /  مراجعه به بانک تصاویر عبدالرشید سعدالله‌اف
عبدالرشید سعدالله‌اف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عبدالرشید سعدالله‌یف آزادکار سرشناس روس به دلیل اقدام سیاسی که پس از کسب مدال طلای جهان از خود نشان داد از سوی اتحادیه جهانی کشتی با محرومیت مواجه شد.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از سایت wrestlingua روسیه، عبدالرشید سعدالله یف پس از کسب طلای پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال 2019 جهان در قزاقستان و بعد از اینکه از سکوی قهرمانی پایین آمد، با درآوردن گرمکن خود تصویر منقش به این چهره مذهبی را نمایان کرد. وی در فینال وزن 97 کیلوگرم با شکست دادن شریف شریف اف از جمهوری آذربایجان به عنوان قهرمانی دست یافته بود.

قهرمانی روسیه در مسابقات کشتی جوانان اروپا - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
قهرمانی روسیه در مسابقات کشتی جوانان اروپا

رشید با نشر پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «السلام علیکم دوستان. با توجه به دریافت کامنت‌های زیاد و حمایتی تصمیم گرفتم در مورد شرایط دیسکالیفه شدنم (رد صلاحیت) مطلبی را منتشر کنم. از قرار معلوم اتحادیه جهانی کشتی در رقابت‌های بزرگ قوانین سختگیرانه‌ای دارد و نمی توان در زمان حضور روی سکو لباسی منقش به چهره افراد سیاسی یا مذهبی بر تن داشت. با این وجود برای من تفاوتی ندارد، امام شمیل برای من شخصیتی بزرگ، قابل افتخار و نمونه بوده و خواهد بود. این موضوع نگاه و البته آماده سازی من را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. از حمایت های شما سپاسگزارم. طبق برنامه فبروری شما را خواهم دید».

در پی این حکم محرومیت اندک اتحادیه جهانی کشتی که با توجه به در پیش نبودن رویدادی مهم، خللی در برنامه‌های این کشتی‌گیر روس ایجاد نمی‌کند، وی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و بار دیگر تاکید کرد احترام ویژه‌ای برای امام شامیل رهبر سیاسی، نظامی و مذهبی جنبش ضدحکومت امپراتوری روسیه در داغستان قائل است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала