ساخت کشتی هواپیمابر جدید با قابلیت حمل هفتاد هزار تُن در روسیه

© Photo / Christos Avraamides / Christos Avraamidesساخت کشتی هواپیمابر جدید با قابلیت حمل 70 هزار تُن در روسیه
ساخت کشتی هواپیمابر جدید با قابلیت حمل 70 هزار تُن در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نظامی در روسیه از ساخت یک کشتی جنگی هواپیمابر جدید در این کشور خبر داده اند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازیک منبع در مجتمع نظامی-صنعتی  روسیه، هزینه ساخت این کشتی غیرهسته ای و چندمنظوره که با ظرفیت حمل 70 هزار تن طراحی خواهد شد بالغ بر 300 تا 400 میلیارد روبل معادل بیش از 4 میلیون دالر) برآورد شده است.

کشتی هواپیمابر جدید روسی قابلیت حمل 70 هزار تن را دارا خواهد بود. ساخت این کشتی جدید 300 تا 400 میلیارد روبل معادل ( 4 میلیارد و 410 میلیون دالر) تخمین زده می شود.

باید گفت که در حال حاضر نیروی دریایی روسیه فقط یک کشتی هواپیمابر "دریاسالار کوزنتسف" را در اختیار دارد که قادر به جابجایی و انتقال 59 هزار تن محموله می‌باشد.

زمان ترمیم یگانه کشتی سنگین هواپیمابر روسی اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
زمان ترمیم یگانه کشتی سنگین هواپیمابر روسی اعلام شد

منبع گفت: "در آخرین جلسه مجتمع نظامی صنعتی، ما با فرماندهی نیروی دریایی روسیه، به این نتیجه رسیدیم که یک کشتی جدید هواپیمابر با قابلیت حمل 65 تا 70 هزار تن باید ساخته شود.

وی خاطرنشان كرد كه بودجه طراحی و ساخت این هواپیمابر جدید شامل برنامه فعلی تسلیحات دولتی  (2018 – 2027) نیست.

منبع افزود: تا هنوز، وزارت دفاع و  ارتش تصمیم نگرفته است كه كدام یك از مفاهیم طراحی پیشنهادی، اساس کشتی هواپیمابر جدید را تشکیل خواهد داد.

 به گفته وی ، چندین پروژه ابتکاری از جمله کشتی هواپیمابر لمانتین که در سال 2019 در سالن بین المللی دریایی توسط دفتر طراحی نیفسکی ارائه شد، موجود است.  طبق برنامه توسعه دهندگان این پروژه ، هواپیمابر جدید قابلیت حمل حداکثر 60 هواپیمای مختلف و 6-10 هواپیمای بدون سرنشین را خواهد داشت. برعلاوه کشتی جدید برای حمل 80-90 هزار تن مد نظر گرفته شده است. طول این هواپیمابر 300 متر خواهد بود و در عرشه آن حداقل 60 دستگاه پرنده بی سرنشین جابجا خواهد شد.

به گفته منبع، رهبری ارتش روسیه بار ها در مورد ضرورت ساخت کشتی هواپیمابر جدید اظهار داشته اند، اما در صورت گرفتن تصمیم قطعی در مورد ساخت آن، می توان این پروژه را پس از اجرای برنامه فعلی تسلیحات دولتی 2018-2027 به اجرا گذاشت.

در حال حاضر نیروی دریایی روسیه فقط یک کشتی هواپیمابرسنگین "آدمیرال کوزنتسوف" را دراختیار دارد که در آخرین ماههای موجودیت اتحاد شوروی در سال 1991 میلادی ساخته شده است. اکنون درحال نوسازی این کشتی هواپیما بر هستند که خواهد توانست پس از نوسازی 20 سال دیگر خدمت کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала