یک ستاره دنباله دار بیگانه به نظام شمسی ما پراوز نموده است

© Photo / Greg Ruppel/ESAیک ستاره دنباله دار بیگانه به نظام شمسی ما پراوز نموده است
یک ستاره دنباله دار بیگانه به نظام شمسی ما پراوز نموده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این - ستاره دنباله دار بین ستاره گان، کره قدیمی از یخ، گاز و گرد می باشد که در اطراف یخزده ستاره دور تشکیل شده و طبق تصادف خوشبختانه و گردباد عجیب قوه کشش بسوی ما «پرتاب شده» است.

سارا کپلان (Sarah Kaplan) در مطلب منتشره در روزنامه The Washington Post (امریکا) می نویسد، برای ستاره شناسان، این ستاره دنباله دار از فضای خارجی به یک "فرضیه" تبدیل شده است، قطعه کوچکی از ستاره که آنها هرگز نمی توانند از آن دیدن کنند، کلید تمام جهان هایی است که آنها نمی توانند مستقلانه مشاهده کنند.

باران ستاره های دنباله دار در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
باران ستاره های دنباله دار در روسیه

این فقط دومین مهمان بین ستاره ای است که دانشمندان در منظومه شمسی ما دیده اند. و اولین "شیء بیگانه" ، که آنها توانستند به خوبی مورد توجه قرار دهند. محققان با ردیابی حرکت ستاره دنباله دار، تعیین ترکیب و مشاهده رفتار آن، می دانند که از کجا آمده است و قبل از رسیدن به اینجا از کدام فضا پرواز نموده است. آنها قبلاً در ترکیب آن یک مولکول کاربن و احتمالاً آب - دو ماده شیمیایی آشنا را کشف کرده که در سیستم ستاره ای دیگری بوجود آمده اند.

وقتی که آفتاب از پشت کوه های تنسی غروب می کند و ستاره ها شروع به درخشش می کنند، ستاره شناس داگ دوریگ (Doug Durig) به پشت بام رصدخانه خود بلند می شود، سه تلسکوپ خود را روشن می کند و آنها را به سمت آسمان توجیه می کند.

چه چیز فراتر از انتهای کائینات وجود دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
چه چیز فراتر از انتهای کائینات وجود دارد؟

هر شب، ستاره دنباله دار در آسمان بزرگتر و درخشان تر می شود و ابری از گاز و گرد و غبار را در اطراف خود تشکیل می دهد که می تواند به کلید رمزگشایی تاریخ آن مبدل شود. در تاریخ هشتم دسامبر، ستاره به زمین بسیار نزدیک می شود و محققان آن را به شکل بزرگ اش مشاهده میکنند که بعد از آن دوباره به خلای سرد و فاقد شکل باز می گردد.

بسته از کائینات بدون علامت

هر ستاره در آسمان شب نمایانگر یک منظومه شمسی احتمالی است. هر نور موجود در کائینات به احتمال زیاد افتاب کدام نظام سیاره یی ستاره ای دیگر است.

این اصلی ترین درس است که بیش از بیست سال مطالعه سیارات خارجی فرا گرفته شده است. دانشمندان هزاران جهان را در خارج از منظومه شمسی ما کشف کرده اند: غول های گازی و کره های سنگی ریز، جهان هایی که با نور کم آفتاب سرخ روشن شده و اجسام آسمانی  که در اطراف بقایای ستارگان منفجر شده می چرخند. حتی سیارات وجود دارد که در اطراف آفتاب های زرد به اندازه متوسط ​​مانند افتاب ما می چرخند​​، اگرچه هیچ یک از اجسام آسمانی تا به امروز یافت نشده که با ویژگی های زمین مطابقت داشته باشد  که دارای یک فضای قابل سکونت و اقیانوس های آبی عمیق است.

سیاره مریخ - اسپوتنیک افغانستان
خطرناکترین فاجعه کائینات برای زمین نام برده شده است

مدار محاسبه شده دقیق از اهمیت اساسی برای تحقق بلند پروازانه ترین پلان های ستاره شناسان در مورد ستاره دنباله دار برخوردار است.

Farnokkya انجینیر لابراتور حرکت ریاکتوی ناسا می گوید: "اگر ما بتوانیم محتمل ترین مسیر را پیدا کنیم، پس براساس جهت دقیق که در آن ستاره بسوی ما نزدیک می شود، ما می توانیم ابتدای حرکت آن را پیگیری نمائیم ... شاید ما بتوانیم منشأ آن را دریابیم که آن از کدام سیستم سیاره ای است."

تعیین ستاره مادری ستاره دنباله دار بزرگترین دستاورد خواهد بود؛ برای نجوم این اهمیت زیادی خواهد داشت. آنها می گویند اما این امکان وجود دارد که همه چیز به نتیجه برسد. زیرا در حال حاضر ستاره دنباله دار اسرار زیادی دیگر را فاش کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала