داعش مواضع خود را در افغانستان تقویت می کنند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzada داعش مواضع خود در افغانستان تقویت می کنند
 
داعش مواضع خود در افغانستان تقویت می کنند
 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع خاطرنشان كرد كه پيش بينی آنها برای تشكيل پايگاه جديد داعش در افغانستان تاييد شده است.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع خاطرنشان می نماید که پیش بینی در خصوص تشکیل پایگاه جدید برای سازمان تروریستی بین المللی داعش (سازمان ممنوع در فدراسیون روسیه) که اکنون در سوریه و عراق تضعیف گردیده اند، در افغانستان تأیید شد.

این موضوع را سرگئی نوویکوف رییس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع در مصاجبه با آژانس خبرگزاری «تاس» بیان داشته است.

نوویکوف گفت: "پیش بینی ما در خصوص ایجاد پایگاه های جدید داعش در منطقه تاييد شد و اکنون آنها می خواهند آن پایگاه ها و مواضع را که در سوریه و عراق از دست داده اند، در این نواحی تقویت بخشند".

به گفته وی، افزایش فعالیت های رزمی و تروریستی گروه های داعش زمانی تقویت شد که در سرزمین های جدید برای آنها مواضع ایجاد گردید.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه: در باره وضعیت افغانستان با شرکای چینایی گفتگو کردیم - اسپوتنیک افغانستان
دبیر شورای امنیت ملی روسیه: در باره وضعیت افغانستان با شرکای چینایی گفتگو کردیم

رییس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: "نگرانی ویژه را فعالیت جناح افغانی دولت اسلامی (داعش)، به وجود آورده که تمایل دستیابی به ولایت های شمالی این کشور را دارند".

وی خاطرنشان كرد كه تقریباً همه کشورهای مستقل مشترک المنافع در آسیای میانه در ارتباط با اوضاع افغانستان تحت فشارهای عظیمی قرار دارند.

به گفته نوویکوف، این مشکل با ایجاد کنترل مؤثر بر مراکز ترانزیت مرزی قابل حل است.

وی افزود: با توجه به چت ها و پیام های سرکرده های گروه داعش، مسیرهای حمل و نقل و استفاده از راه های عبور غیرقانونی از مرز و احتمال رشوه دادن به مقامات مرزی در این مناطق را، آنها همواره مورد بحث قرار می دهند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала