کوریای شمالی: امریکا "هدیه کریسمس" خود را انتخاب کند

© REUTERS / KCNAکوریای شمالی: امریکا "هدیه کریسمس" خود را انتخاب کند
کوریای شمالی: امریکا هدیه کریسمس خود را انتخاب کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه کوریای شمالی در بیاناتی ابراز داشت که پیونگ یانگ دیگر به وعده های ایالات متحده اعتقاد ندارد و به امریکا پیشنهاد کرد که "هدیه کریسمس" برای خود را انتخاب کند.

 به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کوریای شمالی اعلام کرد: گفت‌وگو با ایالات متحده امریکا چیزی به جز فریب نبوده است و این کشور دیگر به سخنان امریکا در مورد گفتگو با پیونگ یانگ باور ندارد

ری تای سونگ، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و مسئول امور امریکا در وزارت خارجه، واشنگتن را به خریدن زمان با تکرار پیشنهادات کلامی بدون ارائه یک راه‌حل واقعی متهم کرد .

رهبر کوریای شمالی در حال کنترل رزمایش نیروهای مسلح کشور - اسپوتنیک افغانستان
رهبر کوریای شمالی کشورش را تفتیش کرد

او پیش از این نیز گفته بود که کشورش قصد ادامه دیپلماسی هسته‌ای را ندارد مگر اینکه در مقابل چیزی از امریکا دریافت کند.

این مقام کوریایی افزود: درخواست واشنگتن برای مذاکرات بیشتر "چیزی جز حقه‌ای احمقانه برای معطل نگه‌داشتن کوریای شمالی و استفاده از آن در راستای منافع سیاسی و انتخابات در امریکا نیست.

 این مقام کوریای شمالی ادامه داد: کره شمالی حداکثر اقدامات خود را با نهایت استقامت انجام نداده که از این گام‌های مهم که بر مبنای ابتکار عمل خودش انجام شده، پا پس بکشد. چیزی که اکنون باید انجام شود، اقدام امریکا است و کاملا بر عهده واشنگتن است که تعیین کند می‌خواهد چه هدیه کریسمسی بگیرد.

کوریای شمالی از واشنگتن خواسته موضع خود را در مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای که به رغم سه نشست میان رهبران دو کشور پیشرفت چندانی نداشته، ملایم‌تر کند.

در ماه اکتبر، وزارت امور خارجه کوریای شمالی اعلام کرد که هنوز به حل مشکلات در روابط با ایالات متحده باورمند است و امیدوار است که رویکردهای واشنگتن در قبال کوریای شمالی قبل از پایان سال جاری تغییر کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала