Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

حمله یووه به رئال؛ عدم موفقیت رونالدو در توپ طلا کار رئال است

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کریستیانو رونالدو برای دومین سال پیاپی در کسب توپ طلای فرانس فوتبال ناکام ماند، حالا یک روزنامه ایتالیایی از دست رئال پشت سر این قضیه خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، دو شب پیش بود که لیونل مسی ستاره آرجنتینی بارسلونا با پیشی ار ویرجیل فن‌دایک و کریستیانو رونالدو برای ششمین بار برنده توپ طلا شد تا در این زمینه رکورد دار شود.

این در حالیست که رقیب سنتی وی کریستیانو رونالدو برای دومین سال متوالی از کسب این جایزه ناکام ماند. فوق ستاره پرتگالی که تابستان 2018 رئال را ترک کرد، در اولین فصل حضورش در یوونتوس با وجود کسب عنوان قهرمانی سری آ و نیز قهرمانی لیگ ملت های اروپا با پرتگال در رده بندی نهایی توپ طلا پشت سر مسی و فن دایک قرار گرفت. فاصله امتیازی او با این دو نیز زیاد بود.

سال گذشته نیز اتفاقی مشابه برای رونالدو رقم خورد و او این رقابت را به هم تیمی سابقش لوکا مودریچ باخت. هر دو با رئال فاتح لیگ قهرمانان شده بودند ولی مودریچ به سبب درخشش با کرواسی در جام جهانی توانست از رونالدو پیشی گرفته و توپ طلا را به دست بیاورد.

رونالدو نه در سال گذشته و نه امسال در مراسم ویژه توپ طلا اشتراک نکرد چرا که خودش را مستحق این عنوان می دانست.

در یوونتوس بر این اعتقادند که دست هایی پشت پرده علیه رونالدو وجود دارد که او پس از ترک رئال دیگر برنده توپ طلا نشود. آنها به خصوص فصل گذشته را مثال می زنند که چگونه مودریچ به عنوان بازیکن رئال فاتح توپ طلا شد و این عنوان به رونالدویی که پیش از این با پیراهن رئال 4 توپ طلا کسب کرده بود، نرسید.

در یکی دو روز اخیر چندین اظهارنظر در این مورد از سوی یوونتوسی ها مطرح شده است و این مسئله بهانه ای شد تا گاتزتا دلو اسپورت معتبرترین نشریه ورزشی ایتالیا تیتر یک خود را به رونالدو و اتهامات یوونتوسی ها به رئال اختصاص دهد:جنگ ستارگان برای رونالدو؛ حمله یوونتوس به رئال گاتزتا ضمن بررسی آماری عملکرد رونالدو در 5 سال اخر حضورش در رئال با شرایط فعلی اش در یوونتوس، به مصاحبه های تند کیه لینی و فابلیو پاراتیچی(مدیر ورزشی) نیز اشاره کرده است. در مطلب گاتزتا به انتقادات دی لیخت و خواهر رونالدو نیز پرداخته شده است.

جورجو کیه لینی کاپیتان یوونتوس اولین کسی بود که انگشت اتهام را به سمت رئال نشانه رفت" اینکه مسی امسال توپ طلا را برده اشکالی ندارد. دزدی اصلی سال گذشته اتفاق افتاد و رئال مادرید تصمیم گرفت که کریستیانو رونالدو نباید توپ طلا را ببرد. این واقعا خیلی عجیب بود."

اگر بخواهیم معیار را قهرمانی در چمپیونزلیگ بدانیم امسال هم باید جایزه را به فن‌دایک می‌دادند. اگر هم قرار بود به خاطر درخشش در جام جهانی توپ طلا بدهند که پارسال باید این جایزه به کسانی مثل گریزمان، پوگبا یا امباپه تعلق می‌گرفت. جایزه دادن به مودریچ هیچ دلیل منطقی نداشت."

روز گذشته نیز فابیو پاراتیچی ضمن تاکید بر این نکته که رونالدو امسال شایسته فتح توپ طلا بود گفت:« نمی توان کتمان کرد که قدرت رئال مادرید و نیز بارسلونا در فوتبال دنیا بسیار بیشتر از دیگر تیم هاست و در برخی موارد این قدرت تعیین کننده است. اینکه رونالدو چرا با پیراهن یووه فاتح توپ طلا نشده، عجیب است. او بسیار جاه طلب است و شک نکنید که سال بعد هم در یوونتوس خواهد ماند. رونالدو می خواهد با پیراهن یووه فاتح توپ طلا شود و به این هدف خواهد رسید. ما نیز در این راه حامی او هستیم.»\

از نگاه گاتزتا این تازه شروع ماجراست و انتظار می رود که در ادامه، تنش های بیشتری را در این مورد شاهد باشیم. برخی معتقدند رقابت توپ طلا تمام شده است و رونالدو دیگر شانس توپ طلا نخواهد داشت و مسی باید منتظر توپ های طلای بیشتری باشد ولی وقتی در این مورد از رونالدو سوال شد، او پاسخ داد:« رقابت تمام شده؟ تازه شروع شده است.»

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала