مرکل دلیل اخراج دیپلومات‌های روسی از آلمان را نام برد

© AP Photo / Markus Schreiberمرکل دلیل اخراج دیپلومات‌های روسی از آلمان را نام برد
مرکل دلیل اخراج دیپلومات‌های روسی از آلمان را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آلمان تصمیم گرفته است تا دو دیپلوت روسی را از این کشور اخراج کند، زیرا در تحقیقات درمورد قتل یک شهروند گرجستان در برلین، از جانب روسیه همکاری دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دوچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حاشیه نشست ناتو در لندن گفت: "ما تصمیم گرفتیم اقدامات لازم روی دست بگیریم، زیرا ما ندیدیم که روسیه به ما در تحقیقات این قتل همکاری کند".

صدراعظم آلمان خاطر نشان ساخت که قصد دارد در جریان هفته آینده با ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه ملاقات کند و این موضوع را به بحث بگیرد.

نا رضایتی آلمان از تحریم های ضد روسیه - اسپوتنیک افغانستان
نا رضایتی آلمان از تحریم های ضد روسیه

مرکل همچنان گفت که اخراج دیپلومات‌های روسی یک "بار برای دیدار در قالب نورمن" (روسیه، اوکراین، آلمان، فرانسه)، خواهد بود. این دیدار به تاریخ ۹ دسمبر در پاریس برگزار می‌شود.

قبل از این وزارت امور خارجه آلمان در ارتباط به قضیه قتل یک شهروند گرجستانی در برلین، دو کارمند سفارت روسیه در برلین را "عنصر نامطلوب" اعلام کرد. همچنان وزارت خارجه آلمان تصمیم گرفته است تا دو کارمند سرویس اطلاعاتی روسیه را از این کشور اخراج نماید و سرگئی نچایف، سفیر روسیه در آلمان نیز به وزارت خارجه این کشور احضار شده است.

وزارت خارجه روسیه اعلامیه وزارت خارجه آلمان را بی‌اساس و غیردوستانه خوانده و وعده سپرده است که اقدام بالمثل خواهد کرد.

به تاریخ ۲۳ اگست گزارش شد که در منطقه موابیت در مرکز برلین یک مرد ناشناس سوار بر بایسکل بر مرد دیگری شلیک کرد و پنهان شد. پولیس برلین حدس می‌زند که مرد حمله‌کننده اسلحه، لباس و بایسکل اش را در دریای انداخته است. پس از گذشت یک روز، سارنوالی پایتخت آلمان اعلام کرد که مرد مظنون بازداشت شده است، او یک مرد روس ۴۹ ساله است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала